PDA

צפייה בגרסה מלאה : נתונים איזה מסוק מומלץ ? חשמלי או ניטרו ?!



sagi
21-04-2010, 23:43:20
מה עדיף או מה כדאי ? ניטרו או חשמלי ?!

זו שאלה שמעסיקה כמעט כל אחד ואחד מאתנו באיזשהו שלב.
אני אשתדל להעביר לכם את ההרגשה והניסיון מהצד הכי טוב
למרות שהתנסיתי בשני הסוגים יש לי נטייה לחשמלי יותר.

במאמר זה נסקור יתרונות חסרונות עלויות וכדומה.

מסוק ניטרו :

למסוקי ניטרו צריך לקנות ציוד נלווה כגון סטארטר, מחמם פלאג, משאבת דלק,
פלאגים וגלון דלק.
התחזוקה במסוק ניטרו גם בשטח וגם לאחר הטסה קצת יותר מורכבת ולכן
ההתעסקות בשטח מאריכה את זמן העלייה לטיסה אומנם לא בהרבה אבל עדין.
זמן הטיסה במסוק ניטרו יכול להגיע עד ל-11 דקות במצב ריחוף
לעומת מצב IDLE /STUNT שבו למעשה אנו מבצעים תרגילי 3D ולכן
המנוע עובד במאמץ נוסף ולכן צריכת הדלק עולה.

יתרונות :
זמן טיסה ארוך ( 11 דקות בערך)
עלויות דלק נמוכות
שמירה על סל"ד מתאים לכל מטיס
לא מושפע ממזג האוויר

חסרונות :
לכלוך מהמנוע
טיפולים שוטפים למנוע
הציוד הנלווה
ההתנעה בשטח
עוצמה של 2.1 כוח סוס
נדרש מקלט 7 ערוצים לפחות

חשמלי :

במסוקים חשמלים הסיפור קצת אחרת ואף אני יכול להגדיר אותם
כמסוקים לעשירים ולא מתוך שחצנות או העלבה אלא בגלל אופן
הטיפול בהם אשר שומר אתכם נקיים ללא לכלוך ולא דורש יותר מדי זמן.
ההתעסקות במסוק חשמל מאוד קצרה ולכן כשנגיע לשטח תוך
זמן קצר אנו כבר נהיה במצב ריחוף ללא בזבוז זמן יקר.

יתרונות :
נקי
טיפולים קצרי זמן
מלבד סוללות לא צריך לסחוב ארגז
עוצמה של עד 3.5 כוס סוס
קל לתפעול ולהגדרה
נדרש מקלט 6 ערוצים בלבד

חסרונות :
עלות סוללות יקרה במסוקי 600 ומעלה
תלוי במזג האוויר (כשחם מאוד הזמן טיסה מתקצר)
זמן טיסה מאוד קצר (7 דקות ב-600)

לאחר שכיסינו את מרבית הנושא אנחנו עדין נשאל אז מה עדיף !?
אני אישית מעדיף את ה-600 החשמלי רק בגלל העוצמה שלו ובגלל
הזמן שהטיפול בו לוקח. למרות כל זאת בכוונתי להחזיק
מסוק נוסף ניטרו לצורך החוויה והלמידה המעמיקה בנושא.

הנני מאוד מקווה כי הצלחתי לשפוך קצת אור על הנושא,
לא נותר לי אלא לאחל לכם בהצלחה !

bendisar
21-04-2010, 23:46:19
כל הכבוד שגיא!! ישר לנעוצים:)

RoVal
21-04-2010, 23:48:59
כל הכבוד, יחסית קצר וממש קולע לפי דעתי.

נולד לטוס
22-04-2010, 23:11:28
שגיא יפה אבל לא הבנתי ברמת הביצוע מה בסיכומו של יום נותן לך כמטיס את כל האפשרויות לבצע הטסה ברמה מקצועית וטובה יותר

sagi
22-04-2010, 23:18:55
אם אתה מחפש עוצמה לך על החשמלי אבל תיקח בחשבון
שבכדי להנות ולהתקדם תצטרך להחזיק לפחות 5 סוללות.
הניטרו נותן יותר זמן הטסה אבל גם יותר התעסקות ואולי
אף מגיע לרמת הביצועים של חשמלי עם מנוע 55....
לגבי העוצמה של ניטרו עם מנוע 55 אני עדין לא יכול לתת חוות
דעת מקצועית מכיוון שלא היה ... אבל כן הטסתי עם מנוע 50
וזה מרגיש שמשהו חסר לעומת חשמלי עם מנוע סטוק !

נולד לטוס
22-04-2010, 23:28:06
שאלה כמטיס חדש .

האם 3 סוללות למסוק 450 מספקות זמן טיסה סביר ?

sagi
22-04-2010, 23:35:06
כן ואפילו הייתי ממליץ לך על 4 סוללות ....

נולד לטוס
22-04-2010, 23:36:31
תודה +

edoman
23-04-2010, 06:45:43
שגיא כל הכבוד לך !!!
באמת מאמר חשוב
רואים שנכנס בך משהו :P

לגבי הסוללות ל450 אני אישית יש לי 6 סוללות ******חח:D

RonEfrat
23-04-2010, 07:58:55
שגיא המאמר יפה מאוד כל הכבוד!:)

יש טעות אחת, כתבת שמסוקי ניטרו אינם מושפעים ממזג האוויר.
מסוקי ניטרו בהחלט מושפעים ממזג האוויר מכיוון שכשיותר חם המנוע כמובן יותר חם והוא יותר מתאמץ ונותן פחות כח, במזג אוויר קר המנוע יעבוד יותר חזק מכיוון שיתחמם פחות.

במזג אוויר חם מומלץ לפתוח כמה קליקים בסיכה הראשית (בין 2-6 קליקים) על מנת שהמנוע יהיה יותר קר, במזג אוויר קר ניתן לסגור מעט סיכה על מנת לקבל יותר כח אך לדאוג שהמנוע לא יגיע לטמפרטורות גבוהות מדי (אני מקפיד במנוע 50 לא לעבור את ה105 מעלות)

רון אפרת;)

sagi
23-04-2010, 08:14:46
רון מסוקי ניטרו בהשוואה למסוקים חשמלים אינם מושפעים ממזג האוויר
בצורה כל כך דרסטית ולצורך ההשואה להלן דוגמא שאני נתקלתי בה באילת :
טירקס 600 חשמלי בתקופת יולי אוגוסט באילת יוכל לעלות לאוויר ל-3 דקות מקסימום !!!!
טירקס 600 ניטרו בתקופת יולי אוגוסט באילת יעלה לאוויר לזמן של לא פחות מ-6 דקות !!!
וכל זאת בגלל האופציה של משחק בסיכה והתאמה של המנוע לטמפרטורות בחוץ !!!
ברור שגם מנוע ניטרו מתחמם אבל ההשפעה שלו לעומת חשמלי לא כלכך דרסטית !!!

RonEfrat
23-04-2010, 08:19:05
אני לא דיברתי על זמן הטיסה שהוא אכן לא כל כך משתנה במסוקי ניטרו אך כוח המנוע בדרך כלל יורד ובאופן די משמעותי.

אני מדבר מנסיון על כמה מסוקים שבהחלט הורגש שינוי בכוח בין יום חם ליום נורמאלי/קר

עוז
23-04-2010, 18:51:14
לדעתי היום מסוק חשמלי זול יותר ממסוק ניטרו, פעם באמת מסוק חשמלי היה יקר מאוד אבל היום תודות לסיני המצב התהפך :) אפילו עבור מסוק 700 חשמלי

והנה החישוב שלי מבוסס על trex 600 12S 2650MahX2 מול trex600 עם OS55HZ-H
סוללה מהסיני 100$~ עוד 30% מיסים שווה ל 130$ שווה 490~ שקלים
סוללה מחזיקה לפחות 70 טיסות, כל טיסה 4 דקות - 70X4=280 שזה 1.75 שקלים עבור דקה טיסה.

בניטרו נשלם 160-150 שקלים עבור גלון אחד. עם גלון אחד ניתן לטוס 12 טיסות של 7~ דקות שהם 84 דקות לגלון שזה 1.9-1.79 שקלים עבור דקה טיסה.
עכשיו לא נשכח שצריך להחליף את המנוע כעבור ~12 גלונים (כמובן אם המסוק התאמץ). מחיר מנוע בערך 1300 שקלים שזה מעלה את מחיר הגלון בעוד ~108 שקלים לגלון ולכן דקה טיסה בניטרו היא 3.1 שקלים! כמעט פי שתיים מחשמלי וזה לא כולל את הבלאי הגדול יותר של מסוקי הניטרו.

בחשמלי צריך להחליף את המייסבים של המנוע מידי שנה. שזה עוד 10-20 שקלים בשנה :D

דבר נוסף - גרף הלימוד בחשמלי גבוה יותר וההנאה תמיד גדולה - משום שלא צריך להתעסק עם כיווני המנוע - מחברים סוללה וזה טס.

עוז