צפייה בגרסה מלאה : אך מחשבים סלד ?? יש נוסחה כלשהיא ??
ohadsh
29-11-2011, 17:58:24
אך מחשבים סלד ?? יש נוסחה כלשהיא ??
תודה מראש
wonderd
29-11-2011, 18:02:39
http://heli.dacsa.net/calcv3/Default.aspx
Yoav Lahav
29-11-2011, 18:12:37
אוהדוס כל מה שתעשה לא ייתן לך תשובה נכונה. הסל"ד משתנה בזמן טיסה עקב שינוי העומס במצבי טיסה שונים.
גם אם משתמשים בבקר מהירות (מה שנקרא פה גוברנר) במצב בו המנוע לא מסוגל לספק את המהירות הדרושה
עקב עומס רב מידי - הסל"ד נופל.
אוהד, תספור את הסיבובים במשך דקה אחת.:p
eitan
29-11-2011, 18:43:45
אך מחשבים סלד ?? יש נוסחה כלשהיא ??
תודה מראש
באופן תיאורטי :
KV*המתח של הסוללה=סל"ד מנוע
יחס תמסורת- גלגל גדול/גלגל קטן
מהירות ראש - סל"ד מנוע/יחס תמסורת*0.9
אם יש יותר מתמסורת אחת כמו בהוריקן, אזי יחס התמסורת:
יחס תמסורת ראשון*יחס תמסורת שני.
בהצלחה
wonderd
29-11-2011, 19:04:32
אוהדוס כל מה שתעשה לא ייתן לך תשובה נכונה. הסל"ד משתנה בזמן טיסה עקב שינוי העומס במצבי טיסה שונים.
גם אם משתמשים בבקר מהירות (מה שנקרא פה גוברנר) במצב בו המנוע לא מסוגל לספק את המהירות הדרושה
עקב עומס רב מידי - הסל"ד נופל.
מה הקשר, אז לא צריך לבדוק/לכוון את הסל"ד הנדרש? פשוט לטוס ב 100% מצערת??
naor14
29-11-2011, 20:03:45
סלד של מסוק הוא בחיים לא קבוע. הוא משתנה מסוללה לסוללה גם אם הסוללות חדשות מהמפעל.
זה תלוי ביחס הגיר, עומס על המנוע, פיץ, להבים, פלייבר/פלייברלס וכו'. בקיצור מדידה היא הכי טובה וגם אותה כך בערבון מוגבל.
אוהדוס כל מה שתעשה לא ייתן לך תשובה נכונה. הסל"ד משתנה בזמן טיסה עקב שינוי העומס במצבי טיסה שונים.
גם אם משתמשים בבקר מהירות (מה שנקרא פה גוברנר) במצב בו המנוע לא מסוגל לספק את המהירות הדרושה
עקב עומס רב מידי - הסל"ד נופל.
אתה טועה ומטעה יואב
במוד גברנור ובהנחה שאתה עובד עם סוללות שיודעות לעמוד בהספקים שהמסוק צריך או בזרמים שהמסוק צורך הרי שמדובר בנפילות סל"ד קטנות ביותר שמתוקנות כמעט מיידית ע"י הבקר.
כמה הנפילות הללו משמעותיות? זה כבר תלוי בסוג וטיב הבקר איתו אתה מטיס.
בכל מקרה את סל"ד הראש מומלץ למדוד ע"י ריחוף במקום ובדיקה בטכומטר אופטי.
הסיבה לבדיקה פשוטה, כל הטסה במהירות ראש מעבר למומלץ לדגם המסוק משמעותה ביזבוז הספק ומאמץ מיותר למסוק ולמערכות המיכניות/אלקטרוניות.
bartovmoti
29-11-2011, 20:23:02
אוהדוס כל מה שתעשה לא ייתן לך תשובה נכונה. הסל"ד משתנה בזמן טיסה עקב שינוי העומס במצבי טיסה שונים.
גם אם משתמשים בבקר מהירות (מה שנקרא פה גוברנר) במצב בו המנוע לא מסוגל לספק את המהירות הדרושה
עקב עומס רב מידי - הסל"ד נופל.
תגיד, מה אתה מחרטט לנו בשכל ?
יש מתח סוללה, יש נתוני מנוע ויש יחס תמסורת ועל פי כל אלו וניתן לחשב מהירות ראש בקירוב..
כל ההשפעות המשניות שציינת גורמות לשינויים רגעיים של כמה אחוזים בודדים במהירות הראש לכאן או לכאן במיוחד שיש לך גוברנור טוב שעל פי צריכת הזרם ועוד פרמטרים יודע לשער מה הסל"ד ברגע הנתון לפצות בהתאם..
אם יש לך מהירות ראש בסדר גודל של 2500 סל"ד אז שינויים רגעיים של 5%-10% לכאן ולכאן זה זניח.
ohadsh
29-11-2011, 20:29:51
תודה לכולם על התשובות
ואשמח לדעת מה הסלד המומלץ למסוק 450 ??
MrGenady
29-11-2011, 20:42:34
אוהד ,שורה תחתונה!
יחס תמסורת = מס' שיניים בגג"ש ראשי חלקי מס' שיניים פיניון
סיבובי עבודה = KV מנוע כפול וולטג' מתח ראשי (11.1 22.2)
סל"ד ראש במצערת 100% = לסיבובי עבודה חלקי יחס תמסורת כפול 0.9 (0.9 זה הפסדים ברך +-)
bartovmoti
29-11-2011, 20:52:26
דוגמא לחישוב מהירות ראש ב 500:
מנוע 1800KV כלומר 1800 סיבובים לכל 1V
סוללה 6 תאים: 22.2V
פניון 12
גג"ש ראשי 162 כלומר יחס תמסורת 162/12=13.5
חישוב מהירות הראש:
1800*22.2
---------- ~ 3000 סל"ד
13.5
MrGenady
29-11-2011, 21:02:38
לא מדוייק מוטי,כל העסק הזה כפול 0.9 וזה יהיה = 2700
דוגמא לחישוב מהירות ראש ב 500:
מנוע 1800KV כלומר 1800 סיבובים לכל 1V
סוללה 6 תאים: 22.2V
פניון 12
גג"ש ראשי 162 כלומר יחס תמסורת 162/12=13.5
חישוב מהירות הראש:
1800*22.2
---------- ~ 3000 סל"ד
13.5
wonderd
29-11-2011, 21:10:30
כל העסק כפול 0.9 בשביל להגיע לנצילות מירבית של המנוע ולא בגלל הפסדים כלשהם..
בכל מקרה כל מה שנאמר כאן לגבי ההבדלים בין הסוללות והסל"ד המשתנה נכון, אבל חייבים הרי להתחיל מנקודת התחלה כלשהי ולכן חייבים לכוון את הסל"ד המשוער לפי הסטאפ לפני שמעלים מסוק לאויר, אח"כ אפשר לשחק עם זה קצת בהתאם לצורך, ובהחלט כדאי למדוד עם מכשיר מתאים את הסל"ד בפועל, אבל לרוב המטיסים החשמליים לדעתי אין בכלל מכשיר כזה.
Friman
29-11-2011, 21:48:45
מה הסל״ד המומלץ למסוק 500?
ohadsh
29-11-2011, 21:54:29
אני שאלתי קודם :)
wonderd
29-11-2011, 22:21:12
בין 2200 ל 2500 זה אידיאלי, מעבר לכך מתחיל להתקרב לגבול המומלץ ע"פ החוברת..
מנצור
30-11-2011, 13:23:34
אוהד מתוק אני חושב שזה רק סיבך אותך כל עניין התשובות שקיבלת האמת שזה ממש לא משנה באיזה מהירות הראש שלך נעףףףףףףףףףףףףףףף;):D
Yoav Lahav
30-11-2011, 14:58:58
מוטי אני מציע שלא תגיד דברים שאינך מבין.
זה פורום ציבורי ושאתה מתבטא כך כולם רואים את הגסות שלך ואופן ההתנסחות של שוק הכרמל.
ולעניין:
KV ומתח נותנים לך מהירות ללא עומס. נקודה. מהירות זו משתנה באופן משמעותי כאשר מעמיסים את המנוע.
ובוודאי שאם העומס עולה בתמרונים המצריכים הספק רב מזה שקיים תגיע נקודה בה המנוע, הבקר והסוללה לא יוכלו לתת ההספק הדרוש לשמירת מהירות הראש. שום גוברנר טוב לא יעזור לך.
מהירות הראש תיפול. כמה היא תיפול זה כבר תלוי בהרבה פרמטרים כמו שכתבו פה.
מה שכן יעזור לך זה ללמוד את התאוריה של בקרת תנועה והנע חשמלי בצורה יסודית.
תגיד, מה אתה מחרטט לנו בשכל ?
יש מתח סוללה, יש נתוני מנוע ויש יחס תמסורת ועל פי כל אלו וניתן לחשב מהירות ראש בקירוב..
כל ההשפעות המשניות שציינת גורמות לשינויים רגעיים של כמה אחוזים בודדים במהירות הראש לכאן או לכאן במיוחד שיש לך גוברנור טוב שעל פי צריכת הזרם ועוד פרמטרים יודע לשער מה הסל"ד ברגע הנתון לפצות בהתאם..
אם יש לך מהירות ראש בסדר גודל של 2500 סל"ד אז שינויים רגעיים של 5%-10% לכאן ולכאן זה זניח.
Yoav Lahav
30-11-2011, 15:04:19
איפה בדיוק אני טועה או מטעה?
כתבתי שנפילות הסל"ד יתרחשו אם המנוע לא יכול לספק את הדרוש.
אתה טועה ומטעה יואב
במוד גברנור ובהנחה שאתה עובד עם סוללות שיודעות לעמוד בהספקים שהמסוק צריך או בזרמים שהמסוק צורך הרי שמדובר בנפילות סל"ד קטנות ביותר שמתוקנות כמעט מיידית ע"י הבקר.
כמה הנפילות הללו משמעותיות? זה כבר תלוי בסוג וטיב הבקר איתו אתה מטיס.
בכל מקרה את סל"ד הראש מומלץ למדוד ע"י ריחוף במקום ובדיקה בטכומטר אופטי.
הסיבה לבדיקה פשוטה, כל הטסה במהירות ראש מעבר למומלץ לדגם המסוק משמעותה ביזבוז הספק ומאמץ מיותר למסוק ולמערכות המיכניות/אלקטרוניות.
איפה בדיוק אני טועה או מטעה?
כתבתי שנפילות הסל"ד יתרחשו אם המנוע לא יכול לספק את הדרוש.
אתה כותב שהסל"ד נופל בעומס וזה ממש לא נכון.
במערכת שמותאמת כמו שצריך למסוק מבחינת תאימות ועמידה בהספקים הסל"ד צריך להישמר ברזולוציה של 50-100 סל"ד ממהירות הראש האופטימלית.
במסוקי 90 ששם הסל"ד הוא באיזור 2000 הרי שמדובר בסטייה של עד 5%.
סטייה שכזו איננה נחשבת לנפילה ואיננה פוגעת בביצועים גם עבור מטיס 3D.
ובקשר לעניין המנוע שלא יכול לספק את הדרוש, לא רלוונטי בכלל.
שים מנוע מתאים והוא יעמוד בעומס הדרוש, לא לזה התכוון השואל ואתה נתת תשובה שהיא בכלל לא רלוונטית.
bartovmoti
30-11-2011, 15:42:41
מוטי אני מציע שלא תגיד דברים שאינך מבין.
זה פורום ציבורי ושאתה מתבטא כך כולם רואים את הגסות שלך ואופן ההתנסחות של שוק הכרמל.
ולעניין:
KV ומתח נותנים לך מהירות ללא עומס. נקודה. מהירות זו משתנה באופן משמעותי כאשר מעמיסים את המנוע.
ובוודאי שאם העומס עולה בתמרונים המצריכים הספק רב מזה שקיים תגיע נקודה בה המנוע, הבקר והסוללה לא יוכלו לתת ההספק הדרוש לשמירת מהירות הראש. שום גוברנר טוב לא יעזור לך.
מהירות הראש תיפול. כמה היא תיפול זה כבר תלוי בהרבה פרמטרים כמו שכתבו פה.
מה שכן יעזור לך זה ללמוד את התאוריה של בקרת תנועה והנע חשמלי בצורה יסודית.
כשמישהו בא בגישה של "למדתי בטכניון, אני חכם, וכולכם צריכים ללמוד ממני", משום מה דווקא שוק הכרמל יוצא ממני החוצה..
ואגב, גם לך לא יזיק ללמוד קצת משוק הכרמל ויש מה ללמוד, גם למי שסיים טכניון..
ולעניין, KV שכתוב על המנוע יהיה נכון כל עוד לא העמסת את המנוע מעבר ליכולת שלו, כלומר אם תנסה לסובב רוטור של יסעור עם מנוע של TREX500 כנראה שבאמת אין משמעות למס' ה KV..
אם תשים את המנוע המתאים על הכלי המתאים ותחבר אותו נכון אין שום בעיה להתייחס לנתון ה KV בחישוב סיבובי הראש כולל העומס!
מנתוני המנוע היבשים כמו KV , הספק ומומנט, ניתן לדעת בדיוק איזה רוטור/פרופלור הוא יכול לסובב מבלי שהסל"ד ירד, הכל מתבצע ע"י חישובים פשוטים של המרת אנרגיה שידועים לכל מהנדס חשמל או מכונות.
היצרנים של המנועים בתחום שלנו, יודעים בדיוק לכתוב לנו לאיזה כלי המנוע שיצרו יתאים לאחר שביצעו את החישובים האלה בשבילנו.
אתה יכול לבוא עם מד סל"ד ולמדוד את הסל"ד ולראות שהחישוב התיאורטי לפי כל הנתונים כולל נתוני ה KV יהיה מאד קרוב למציאות בשטח. כל החישוב ברור שנעשה בהנחות יסוד שאנחנו עובדים עם המנוע בתחום הלינארי ואפילו מתחשבים בהפסדים.
וכפי שכתבתי לך, החישוב נעשה ב ק י ר ו ב ולא זקוקים כאן לדיוק של מכון מחקר..
כשמישהו בא בגישה של "למדתי בטכניון, אני חכם, וכולכם צריכים ללמוד ממני", משום מה דווקא שוק הכרמל יוצא ממני החוצה..
ואגב, גם לך לא יזיק ללמוד קצת משוק הכרמל ויש מה ללמוד, גם למי שסיים טכניון..
ולעניין, KV שכתוב על המנוע יהיה נכון כל עוד לא העמסת את המנוע מעבר ליכולת שלו, כלומר אם תנסה לסובב רוטור של יסעור עם מנוע של TREX500 כנראה שבאמת אין משמעות למס' ה KV..
אם תשים את המנוע המתאים על הכלי המתאים ותחבר אותו נכון אין שום בעיה להתייחס לנתון ה KV בחישוב סיבובי הראש כולל העומס!
מנתוני המנוע היבשים כמו KV , הספק ומומנט, ניתן לדעת בדיוק איזה רוטור/פרופלור הוא יכול לסובב מבלי שהסל"ד ירד, הכל מתבצע ע"י חישובים פשוטים של המרת אנרגיה שידועים לכל מהנדס חשמל או מכונות.
היצרנים של המנועים בתחום שלנו, יודעים בדיוק לכתוב לנו לאיזה כלי המנוע שיצרו יתאים לאחר שביצעו את החישובים האלה בשבילנו.
אתה יכול לבוא עם מד סל"ד ולמדוד את הסל"ד ולראות שהחישוב התיאורטי לפי כל הנתונים כולל נתוני ה KV יהיה מאד קרוב למציאות בשטח. כל החישוב ברור שנעשה בהנחות יסוד שאנחנו עובדים עם המנוע בתחום הלינארי ואפילו מתחשבים בהפסדים.
וכפי שכתבתי לך, החישוב נעשה ב ק י ר ו ב ולא זקוקים כאן לדיוק של מכון מחקר..
+1 למעט תיקון קטן.
מוטי, לא קוראים לזה כבר שוק הכרמל קוראים לזה שכונה :)
naor14
30-11-2011, 17:02:41
קח לדוגמה מכונית. אתה יכול להגיד שאתה נוסע במהירות 80 קמש. אבל בעליה
מהירות האוטו תרד והעומס על המנוע יגדל ולא משנה שאתה משתמש בבקרת שיוט
כי בכל זאת יותר קשה למנוע לשמור על המהירות. במילים אחרות אתה יכול להגיד
שיש למסוק 2500 סלד אבל זה בערבון מוגבל כי יש הרבה גורמים שמשפיעים על זה.
לא בטוח שתרגיש בכלל משהו בטיסה שלך אבל השאלה כמה אתה מוכן לעגל את המספר
המסובך שיצא לך.
paylot
30-11-2011, 17:27:24
מה עצרתם תמשיכו נושא מעניין:confused:
ofir181
30-11-2011, 17:38:55
אך מחשבים סלד ?? יש נוסחה כלשהיא ??
תודה מראש
חישוב מהירות סיבוב רוטור ראשי :אחרי שתחשב מהירות רוטור ראשי זה לא בעיה להגיע למהירות מנוע ....(תלוי ביחס העברה בין הפניון לגלגש הגדול)
http://www.efly.co.il/forums/showthread.php?45154-%E7%E9%F9%E5%E1-RPM-%EE%F2%F9%E9-%EC%EE%F0%E5%F2%E9%ED-%E7%F9%EE%EC%E9%ED-%EC%F4%E9-%F7%E5%EC..
Yoav Lahav
30-11-2011, 18:09:43
ציקי מה שאתה בעצם אומר הוא שעם גוברנר אני לא ממצה מהמסוק את המכסימום כי תמיד נשאר הספק
"רזרבה" למקרה שהעומס יגדל והגוברנר ישתמש בהספק ה"רזרבה" לצורך שמירת הסל"ד.
הנה תמרון פשוט לדוגמא (שלט MODE2):
אתה טס מהר קדימה בקו ישר ואופקי, סטיק מצערת עד הסוף למעלה.
אתה נותן למסוק לצבור מהירות ואז במהירות בלי להוריד גז
מושך סטיק ימין למטה עד הסוף. העומס על הרוטור גדל מיד משמעותית.
אם הגוברנר משאיר אותך בסל"ד קבוע אז בעצם היית רחוק מאד מלהנות מהביצועים המכסימליים
בקטע הטיסה הישרה.
אם בטיסה הישרה כן ניצלת 100% ממה שהמנוע-בקר-סוללה מסוגלים להוציא אז בעליית העומס הגדולה
הסל"ד ייפול חזק כי אין הספק "רזרבה" כדי לשמור על הסל"ד.
נכון?
האמת יואב, כבוגר טכניון אתה דיי מפתיע אותי.
עם גברנור אתה ממצה את מקסימום הכח והיעילות שתוכל להוציא מהמסוק בהנחה שאתה מטיס ושומר על הסל"ד המומלץ.
אם אתה חי בתפיסה שהטסה ב 100% מצערת זו הטסה נכונה הרי שאתה טועה ובגדול.
לכל מסוק יש סל"ד מומלץ, גבוה ממנו או נמוך ממנו לא יביאו אותך לתוצאות אופטימליות וגם אם לכאורה תקבל ביצועים מעט טובים יותר הרי שזה יבוא לידי ביטוי רק באופן שלילי - בלאי מואץ, כשל בלתי צפוי, זמן טיסה קצר באופן משמעותי כשמטיס מומצע לא ירוויח מכך כלום ואפילו לא ירגיש בהבדל.
בנוסף, עליך לדאוג שבסל"ד המומלץ המנוע יעבוד באיזור ה 75%-80% מהיכולת שלו כאשר הרזרבה בכוח שאותה תארת נועדה לתיקון בלבד כדי לשמר כח יעיל, זו המטרה.
אם אתה נאלץ להטיס את המסוק שלך במצערת 100% כדי להיות בסל"ד הדרוש הרי שהסטאפ שלך לא נכון או מתאים למסוק.
תחשוב על זה
אם מה שאתה אומר היה נכון הרי שהרכב שלך היה מחליף הילוך רק כאשר המנוע היה מגיע לסל"ד מקסימלי, לא?
ohadsh
30-11-2011, 21:23:39
מישהו יכול לעזור לי בבקשה.. מה המהירות ראש המומלצת ל450 פלייברלס ??
yooovel
01-12-2011, 00:37:42
http://dhrc.rchomepage.com/calcAdvanced.htm
תנסו במחשבון הזה.. הוא די ריאלי
וסל"ד לדעתי בין 2800 ל 3100, תלוי בהטסה
wonderd
01-12-2011, 10:28:12
אם אתה חי בתפיסה שהטסה ב 100% מצערת זו הטסה נכונה הרי שאתה טועה ובגדול.
לכל מסוק יש סל"ד מומלץ, גבוה ממנו או נמוך ממנו לא יביאו אותך לתוצאות אופטימליות וגם אם לכאורה תקבל ביצועים מעט טובים יותר הרי שזה יבוא לידי ביטוי רק באופן שלילי - בלאי מואץ, כשל בלתי צפוי, זמן טיסה קצר באופן משמעותי כשמטיס מומצע לא ירוויח מכך כלום ואפילו לא ירגיש בהבדל.
....אם אתה נאלץ להטיס את המסוק שלך במצערת 100% כדי להיות בסל"ד הדרוש הרי שהסטאפ שלך לא נכון או מתאים למסוק.
+1
הסיבה היחידה שאני רואה להטסה עם מצערת מלאה לדעתי היא בהטסה בקו ישר כדי לצבור את המהירות הגדולה ביותר - במקרה כזה לא מבצעים שום פנייה חדה.. ויש לבצע את זה בצורה מתאימה ונכונה כדי לצבור את מירב המהירות.
גם לצורך הפעולה הזו אין צורך במצערת מלאה (גברנור מכוייל למצערת של 100%)
יעילות הראש באה לידי ביטוי בשילוב נכון של זוויות קולקטיב וסל"ד ראש מתאים למסוק.
זה לא שכל המרבה הרי זה משובח, בסוף זה בא על חשבון משהו.
אלעד
לצורך הדוגמא שים לב מה הנסליט כותב בחוברת ההוראות של ה TDR.
באיידל, תטיס במהירות ראש של 1850 וזוויות קולקטיב של 13 מעלות.
רוצה לטוס מהר יותר? פשוט תעלה את הזוויות ל/עד 15 מעלות, אין צורך להעלות את מהירות הראש בכלל משום שתקבל הבדל מזערי בביצועים עד כמעט בלתי מורגש אבל ביזבוז הספק אדיר שיתבטא בפגיעה משמעותית בזמן הטיסה.
wonderd
01-12-2011, 13:14:23
ציקי, אני יודע בדקתי את זה בפועל :o
העניין עם המצערת המלאה הוא להגיע למקסימום פיטצ' ולא להעלאת סל"ד..
העניין עם המצערת המלאה הוא להגיע למקסימום פיטצ' ולא להעלאת סל"ד..
אם זו הכוונה אז אתה צודק ב 100%, זו בהחלט המטרה.
מנצור
02-12-2011, 15:15:57
למה לריב אם אפשר לרצוח אחד את השני תירגעו שכונה ושוק הכרמל ומחלקת טכניון לא משנה איזו תשובה תיתנו או איזו פרבולה דפוקה לא תדעו סל"ד לעולם עד שלא תבדקו עם מכשיר לייזר מגנטי כי הוא הכי מהיר ממש כמו מהירות האור :cool:
מנצור
02-12-2011, 15:16:56
טוב מראה עיניים ממשמע אוזניים *********************
וואי מי היה מאמין שיש עוד אנשים שעושים כפול ולחלק ונוסחאות:confused:
תנו לי לעזור לכם למי שיש סמרטפון אנדרויד הנה לכם שני אפלקציות שיעשו לכם את החישובים:
לחישוב סל"ד ראש: rc-heli-gear-ratio
https://market.android.com/details?id=de.jaspis.rc_heli.gear_ratio
58669
ועוד אפליקציה חמודה : rc-heli-pitch.
http://www.appbrain.com/app/rc-heli-pitch/de.jaspis.rc_heli.pitch
58668
כמובן יכולים להכנס לישר ל market של אנדרויד להוריד לפי שם האפליקציה.
תהנו:)
bartovmoti
03-12-2011, 21:17:40
יפה, מעניין אם יש גם מד סל"ד אופטי שעובד עם המצלמה של הטלפון?
Friman
03-12-2011, 21:25:22
יש אפליקציית טכטומטר לאייפון, על בסיס סאונד אם אני מבין נכון.
זה נקרא HeliTach
בעניין האופטי - אני לא חושב שקצב הצילום של מצלמת האייפון עומד בדרישות*
vBulletin® v4.2.5, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.