PDA

צפייה בגרסה מלאה : שאלה תקינות מצבר/אלטרנטור ברכב



Liav
29-11-2012, 14:34:08
לאחרונה הרגשתי שהאוטו מעט מתקשה להניע.
הוא לא באמת נכשל בהתנעה, אבל אני מרגיש שלוקח ממש מעט יותר זמן מהרגיל, שקצת קשה לו.

יתכן שזה קורה בגלל שהתחיל להיות קר בבקרים, אבל אני חושד שאולי המצבר הולך לסיים את חייו שכן הוא כבר מעל גיל 3.

כשהמנוע כבוי, המתח של המצבר מעל 12 וולט.
בזמן שהוא עובד, המתח הוא 13.7.
למיטב ידיעתי, המתח צריך להיות סביב ה-14.2 - הבדל של חצי וולט, ולכן אני בכלל התחלתי לחשוד שמדובר באלטרנטור שלא מסוגל לטעון את המצבר עד הסוף.

מה דעתכם?

asafsee
29-11-2012, 15:29:45
3 שנים זה זמן מכובד למצבר בארצנו... ככל הנראה שהוא הבעייתי ויש להחליפו
אולם כדי לשלול את האלטרנטור, הרבה מוסכים יכולים לבדוק לך אותו בזמן החלפת מצבר

Liav
29-11-2012, 16:17:18
תודה, כדאי באמת לבדוק ולהחליף בהתאם לצורך לפני שאני אתקע עם הרכב יום אחד...

בכל אופן, סתם מתוך סקרנות - המתח הנמוך בזמן עבודה לא מרמז שהבעיה בהכרח באלטרנטור? (ואולי גם במצבר)

פשוט זכור לי שבסובארו הישנה של ההורים שלי היה מקרה שהמצבר היה גמור (5V), אבל אחרי התנעה עם כבלים, המתח היה 15V (הכבלים נותקו מיד לאחר ההתנעה).
האוטו עבד מצויין עד כיבוי המנוע.
החלפנו את המצבר, ושבועיים אחרי זה מת האלטרנטור.
בדיעבד נודע לי ש-15V זה מתח גבוה מדי וזו היתה נורת אזהרה שהאלטרנטור גוסס. האלטרנטור הוא זה שכנראה גם הרג את המצבר הקודם טרם עת...

ZvikaF
29-11-2012, 17:16:40
זה נשמע מתח תקין, טעינת יתר "מבשלת" את המצבר וגומרת אותו.
מצברי עופרת מסיימים חיים בצורות די מוזרות.. 3 שנים זה אכן זמן ארוך למצבר בארצנו.
צפה לכך שיהיה בוקר שבו לא תצליח להניע :D
ממליץ על מצברי "קטרפילר" יש לי מצברים שלהם שמחזיקים 6-7 שנים.

Liav
29-11-2012, 18:38:32
תודה צביקה.
השגתי פלוק רציני ועשיתי בדיקה יותר מקיפה. הכל נראה תקין.
המתח גם לא יורד מתחת ל 9 וולט בהנעה
78811

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk 2

b1yossi
29-11-2012, 20:21:20
מתח טעינה תקין הינו בטווח 13.8-14.2V
את הבדיקה מבצעים כאשר מירב הצרכנים החשמליים לא פועלים, וסל"ד המנוע בטווח 1500-2000RPM.
כדאי שהמצבר יהיה טעון אבל גם פרוק חלקית זה בסדר.
תבדוק שלא חסר אלקטרוליט במצבר,זה עלול לגרום לתופעה שאתה מתאר וגם לקצר משמעותית את חיי המצבר.

קטרפילר לא מייצרים מצברים, אבל הם מוכרים מצברים מסוג ג'ל \ AGM שהם אכן מצברים מעולים, אך יקרים באופן משמעותי ממצברי עופרת חומצה רגילים.

אם אתה מחפש משהוא בין לבין אני ממליץ לך לחפש מצברי FIAMM נדמה שלי שמותג איטלקי זול יחסית, ממש טוב ומחזיקים כארבע חמש שנים בתנאי שמערכת הטעינה תקינה.

ZvikaF
30-11-2012, 18:34:28
תשובה יפה יוסי.
קטרפילר אכן מייצרים מצברים.. ויש לי אחד בטנדר כבר שנה +, וזה מצבר עופרת רגיל, אל תבלבל עם מצברי סטנד-בי וכלים תת-מימיים :)
יש לי לא קצת כלים עם מצברים שלהם... ותקופות ארוכות מאוד.
מה שיפה בקוגלומרט הזה שהם רוכשים את המפעלים שייצרו עבורם מוצרים (דונלדסון - פילטרים וכו..) ומייצרים לפי דרישה שלהם.
עדיין אין להם מפעלי קונפקציה, כך שהבגדים והנעליים עם המותג הנ"ל לא ייצור שלהם :)