צפייה בגרסה מלאה : שאלה מנוע ריפר.
losi 8
19-03-2016, 18:07:10
שבת שלום לכולם.
אז..ליפני כמה ימים המנוע ריפר בst4 פשוט החליט להיתפרק.
המכסה בצד השני של הפיניון נפל.(הברגים שם נפתחו)ברגע שזה קרה עצרתי חזרתי הביתה פירקתי את המנוע בקר וניסיתי לסובב את הפיניון והוא ממש תקוע,רק עם פלייר על הפיניון ובכח הוא מסכים להיסתובב.
מה זה יכל להיות?
חשוב לציין שהמנוע לא יתחמם ולא כלום..היה 50 מעלות שנייה אחרי התקלה.
זה מנוע שאין לו 20 נסיעות אפילו..ויותר מ10 מהם היו בכביש פחות מחצי שעה נסיעה.
אשמח לעזרה.
רן ענבר
19-03-2016, 20:14:59
חברים.
ייתכן ומשעמם לי בחיים ולכן אני כותב לפעמים מאמרים שמבוססים על הניסיון שלי.
אני תמיד מפנה למאמרים שכתבתי ע"מ שיקראו אותם...
אני מאמין שמי שקורא ומבצע את מה שכתוב חוסך לעצמו חלק גדול מהתקלות...
למה אני מקשקש על השטויות האלו?
כי קריאת ויישום המאמר הזה: תחזוקת רכב חשמלי (http://www.efly.co.il/forums/showthread.php?t=69145)
היה חוסך את הבאלגן הזה.
איך אני יודע?
אני מנחש...[נעשה ניסוי קטן]
תעלה בבקשה כמה תמונות של מצב המנוע כרגע+כמה תמונות של הרכב.
ונתקדם.
רן ענבר
losi 8
19-03-2016, 22:20:09
רן,את כל המדריכים שכתבת קראתי כמה וכמה פעמים..אני בטוח שזה לא קשור לזה.
החלק השחור שנתפס על ידי הברגים.
https://www.google.co.il/search?q=%D7%99&espv=2&biw=1455&bih=726&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwidntf-1c3LAhUpAZoKHSrQBJ8Q_AUIBigB#tbm=isch&q=ripper+motor&imgrc=4fBFGG_IcQi7KM%3A
אין לי מושג איך ולמה..פשוט יצא מהמקום.
הרכב כרגע שלם ורק התושבת מנוע מפורקת+בקר.
אני לא מצליח לעלות תמונה..או להעביר אותה למחשב אפילו..אני ומחשב לא חברים טובים במיוחד.
רן ענבר
19-03-2016, 22:36:29
לגלות לך משהו?
כשהתחלתי בתחביב הזה+לעזור לאנשים בפורומים השונים גם אני ומחשבים לא היינו חברים טובים.
מאז פשוט למדתי להסתדר...מה שלקח לי פעם להקליד שעה, היום אני מקליד בהרבה פחות.
תעלה תמונות לפי המדריך הזה:תפעול אפשרויות בסיסיות בפורום (http://www.efly.co.il/forums/showthread.php?t=76208)
אני, מצלם תמונות בפלאפון ואז שולח אותם לעצמי במייל
יש את אפליקציית טאפאטוק שבה אפשר להעלות תמונות ישירות מהנייד אבל אין לי סבלנות אליה.
לגבי המנוע שלך:
"ציפור קטנה" שלחה לי את התמונה הזו:
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=137210&stc=1
זה המנוע שלך?
אם אני מבין נכון, החלק שנפל הוא המכסה האחורי..לא הקידמי.
תעלה עוד תמונות של הרכב ללא המנוע/תושבת מנוע ובנוסף של המנוע במצבו הנוכחי ואסביר לך למה אני מתכוון
רן ענבר
losi 8
20-03-2016, 13:19:41
רן כל מדריך שכתבת קראתי יותר מפעם אחת..
זה המנוע כן,תודה רן..הצלחתי לסדר את המנוע,חבר קצת עזר לי כי המכסה מאחורה פשוט לא נכנס למקום בגלל הציר שנטה ממש טיפונת למעלה..
הציר זז בגלל שהברגים יצאו והמכסה האחורי יצא וזה קרה אחרי קפיצה כנראה בגלל זה גם הציר טיפה זז ובגלל זה הפיניון היה תפוס.
בדקתי עכשיו והכל עובד כמו שצריך והמנוע לא מתחמם ונוסע רגיל.
תודה רבה על העזרה בכל מקרה,איזה בעיה חשבת שקרתה ברכב?
רן ענבר
20-03-2016, 16:16:29
בשביל לתת לך רעיון בצורה רצינית אני צריך לראות תמונות.
אתה רואה את הרכב כל יום...אני ראיתי רק תמונה אחת.
אל תסיע את הרכב אחרי המקרה הזה לפני שתחליף לו מיסבים...
סביר מאוד שהמיסב הקדמי נפגע.
כ"כ תאר מה פרקת ברכב ומה לא כדי לתקן את התקלה.
אני שולח לך הודעה פרטית עם מספר הטלפון שלי...שלח לי תמונות בווצאפ ואני אעלה אותן לפה
רן ענבר
רן ענבר
23-03-2016, 09:30:33
להלן התמונות של הרכב כפי שנשללו אלי בווצאפ:
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=137324&stc=1
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=137325&stc=1http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=137326&stc=1http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=137327&stc=1
טוב...
הדבר הראשון שיש לי לומר לך הוא שלפני שמתתחילים לפרק חייבים לנקות את הרכב.
הרעיון הוא לשמר את מצב המנוע ע"מ שלא יכנס אליו ליכלוך ורק אחר כך לחשוב על תיקון
כתבתי למעלה על קריאת ויישום המאמר של תחזוקת רכב חשמלי בעיקר כי בניקיון יום יומי/אחרי כל הסעה של הרכב היית אמור לגלות שחסרים לך ברגים במנוע.
חוסר של 3 ברגים במכסה המנוע האחורי זה לא משהוא שקורה ביום אחד וגם לא ביומיים
זה מסוג הדברים שלוקח להם זמן להווצר ולהשתחרר.
לגבי ההמשך:
אני מבין שבנתיים הצלחת לפרק את המנוע מהתושבת ולהרכיב את המכסה האחורי
הייתי משקיע בפרוק המכסה הקדמי של המנוע וניקיון כלל המנוע והסלילים שלו
כשהמנוע מפורק וללא המכסים הקדמי והאחורי ניתן להשתמש בלחץ אוויר.
את המיסבים הייתי מחליף
לדעתי, המכה וההטיה שמיסבים קיבלו כשהמכסה האחורי נפל גרמה להם נזק.
תבדוק טוב עם פנס שהמגנט לא נפגע ושהסלילים שלמים [אין בהם סימנים לקילוף הבידוד]
לגבי ברגים:
קח בורג שפרקת מהמכסה הקדמי [לצורך ניקיון] וגש איתו לחנות ברגים...או ליבואן [אולי יש לו]
זה הרכב שכתבת שקנית יד שניה מ"רופא"?
רן ענבר
losi 8
23-03-2016, 10:10:32
תודה על הטיפים..אני ילך היום לחנות ברגים,וינקה את המנוע ויבדוק מה שלום המייסבים..
וכן זה הרכב שקניתי "מרופא"והוא באמת כזה,רק נפתח 3 ברגים..אני ראיתי מתי הרכב נקנה וכמה נסע.(6 פעמים בנוקיה..בעיקר)הרכב אפילו בלי סימני שחיקה בכאפים הם עגולים לחלוטין.
3 ברגים שווים את זה לחתיכת חצי ממחיר חדש,עם בקר 150A שהוחלף נסיעה-2 ליפני שקניתי את הרכב.
אני יתחיל להייתיחס לנושא ניקיון יותר ברצינות כי באמת זה היה יכל למנוע את זה ושיחרור ברגים נוספים בעתיד.
תודה על כל העזרה.
רן ענבר
23-03-2016, 10:54:34
פה אני לא ממש מסכים איתך...
לדעתי, רכב יד שניה מרופא זה הדבר הכי גרוע שיש...
א. כי רופאים (בהכללה) ידועים כאנשים משכילים אך אינם הנהגים הכי טובים.
ב. כי רופאים לא מתחזקים רכב על שלט כמו שצריך.
בכל מקרה, אם כבר קנית יש להתיחס לרכב כאל רכב חדש+ חשד...
ז"א לבדוק שכל בורג מחוזק ומכוון כמו שצריך.
וה "3 ברגים" האלו עלולים לעלות לך בשרפה של מנוע ובקר...
הייתי ממליץ לך להתיחס לזה ברגישות רבה
להקפיד מאוד על סדר וניקיון בכל מה שקשור להרכבת המנוע הזה.
רן ענבר
losi 8
23-03-2016, 13:09:09
הבחור שקניתי ממנו את הטראגי הוא עובד בישביל היבואן של TT לתיקונים.(מי שאמרתי לך שמוכר לי את הבאדלנס ב350,אני קונה אותם בשישי)
הבן שלו הסיע איתי את הרכב בחנייה בסופרלנד מספר פעמים ופעם אחת בקצת חולות וזהו,הרכב לא נסע יותר מזה.
ניקיתי את הרכב כמו שצריך עם מברשת קשה והרכב מצוחצח עכשיו+עברתי על כל הברגים בשאסי היו קצת פתוחים בחצי סיבוב.
את המנוע אני ינקה מביפנים בערב עם לחץ אוויר וירכיב את הכל.
צריך לשים על הברגים האלה נקודת קטנה של לוקטייט?
והבנתי את חשיבות הניקיון בגלל שבזמן הזה רואים מה צריך לחזק..נהפוך את זה להרגל קבוע.:)
רן ענבר
23-03-2016, 15:23:10
כל מה שכתבת+ זה שמצאת עוד ברגים משוחררים רק ממחיש ומחזק את מה שכתבתי
אחת הסיבות שאני לא קונה ולא ממליץ על רכב יד שניה זה כדי שלא אצטרך ל"האשים" או לדאוג בגלל אחרים
כשהרכב חדש...רק אני אשם.
רן ענבר
losi 8
23-03-2016, 16:27:28
רן,גם ברכבים יותר "נחשבים"של קיושו hpi ואסוסאטד ועוד שהם חברות יותר טובות מTT הרכב לא בא מושלם מהמפעל.
ראיתי הרבה מקרים של רכבים טובים ויקרים שיוצאת מהקרטון שהולך ספור..פין עף..פיניון עף..הראש של הבולם נפתח.בגלל שהרכב לא הורכב כראוי.
אם מרכיבים קיט אפשר להאשים רק את עצמי.
עברתי על כל הרכב וחזקתי ברגים+כיוונתי מאש מחדש.
יש דבר אחד אחד שאני חייב לעשות וזה לעשות שוק טאוור כפול.(המקורי עדיין ישר כמו סרגל,אבל אני בטוח שיום אחד אני לא ינחת טוב ועם השוק טאוור שיש שם קצת בעיה)
ראיתי שיפור מקרבון אבל הבנתי שמחוץ למסלול זה לא שווה את זה.
להדביק שוק טאוור אחד עם השני ולחבר עם ברגים ארוכים יותר \או שיש אחד שהוא משופר שחזק משמעותית?
עריכה:מה אתם אומרים על זה.
http://www.asiatees.com/display?brand=Thunder%20Tiger&model=ST-1&id=60981&c=product-int
כפול בכל צד..ומקרבים את הבולמים לכיוון של השילדה.(אולי לשים 2 בולמים נוספים בכל צד?בישביל להוריד עומס זה קשור?)
רן ענבר
23-03-2016, 23:10:53
שים לב למה שכתבתי באשכול על תחזוקת רכב חשמלי:
2. טיפול לפני הסעה ראשונה של רכב חדש
הנחת יסוד: אני יוצא מתוך הנחת יסוד שמי שהרכיב את הרכב אינו מיומן הסעה ואולי אף לא הסיע רכב על שלט מעולם לעיתים אין למרכיב הרכב מושג של ממש או איכפתיות לגבי משמעות של חיזוק בורג או מילוי דיפרנציאל עד הסוף...
זה נכון לכל רכב [למעט סדרות שאכן אלוף העולם חותם על הרכבת כל רכב ורכב...]
אני לא אתיחס אישית לאדם ממנו קנית את הרכב אלא באופן כללי:
אני, סומך רק על עצמי...
לצערי, למדתי שהשוק מלא בשקרנים/רמאים שימכרו לי את האמא שלהם "במחיר מציאה"
אין לי כוח סבלנות ובעיקר כסף מיותר לתקן תקלות שהרשלנות של אחרים גרמה להם
לצערי זה מאוד נפוץ ברכבים יד שניה.
אין דרך אמיתית לדעת מה מצב הרכב
כמה מיקרונים של חופש יש לו וכמה באמת הוא נסע.
אני,לא ראיתי או שמעתי על מנוע שנסע 10 פעמים ובמקרה "נעלמו" לו 3 ברגים...
אם היה נופל בורג אחד...אני יכול להבין
שלושה ברגים...מצטער, משהוא לא מסתדר לי פה.
לדעתי, ניתן להצביע פה על כך שהניקוי שלך לא מספיק קפדני בין הנסיעות [או שלא היית עירני מספיק] ולכן כשנפל/התחיל להשתחרר הבורג הראשון לא שמת לב
או שהתעסקו במנוע הרכב לפני הקניה/ או אחריה.
אם הייתי קונה רכב חדש וזה היה קורה בו...הייתי מקבל מנוע חדש מהיצרן!
לגבי הרכב שלך:
אני מקווה מאוד שהמנוע בסדר ולא נגרם נזק לציר למגנט או לסלילים
אני מקווה שכל התיקון יסתדר ב 3 ברגים+טיפה לוקטייט ושני מיסבים
אבל אני תמיד חושב גם על המקרה הגרוע ביותר שבו המנוע הלך ועלול לשרוף גם את הבקר/סוללה/ כול הרכב...
לגבי השוק טאוור:
כשאתה מחזק את השוק טאוור אתה מעביר את המכה למקום אחר...לשילדה
קארבון? הייתי מוותר
השוק טאוור שבקישור שלך אינו רציני
הייתי מחפש משהוא מאלומיניום תעופתי ומעובד ב CNC
לחילופין הייתי מנסה ליצור לשוק טאוור תומך שילדה כמו ברכבים מודרניים
אני לא חושב שיהיו "קיצורי דרך" בעיניין הזה
הכפלת הבולמים תשנה את התנהגות הרכב ותהפוך אותו לבילתי נסבלת
רן ענבר
losi 8
24-03-2016, 00:09:17
רן,אתה צודק בקשר לכמעט כולם ושכמעט כולם נוכלים,וכידוע לך בתחילת הדרך עם הrc8.2 אכלתי לא מעט חצץ ותיסכול עד שהבאתי אותה בעזרתך למצבה כיום שהיא מושלמת,בטריה וסע לשלום.
אבל במקרה עם יוסי אני מאמין ורוצה להאמין שזה לא המצב וזה סתם חוסר מזל עם הברגים של המנוע.
בתחילת הדרך הוא עזר לי בכל הקטע הטכני בחינם,הלחמות ולא מעט דברים.
לדעתך,מה % הסיכויים שהמנוע ישרוף את הבקר?הבקר שיושב שם זה בקר חזק שחבל לאבד,להזמין מנוע חדש או לתת לו צאנס?(אני שם לב שאני נותן גז פול יש טיפה ריח מהמנוע..לא ריח שרוף אבל ריח רק שאני ממש מקרב את האף 2-3 ס"מ למנוע זה צריך להיות?המנוע לא מתחמם)
לגבי השוק טאוור אני יסתכל בבוקר בrc8 ויבדוק איך התומך שילדה תפוס אולי נצליח לחשוב על משהו דומה שיתאים לst4.
אם לא יעבוד נחפש שוק טאוור שכתוב שמעובדת בcnc או שוק טאוור מקורי כפול.
הרכב לא הולך לעבוד כ"כ קשה רק דיונות שבילים וכדומה,בישביל לקרוע תרכב בקפיצות אני עושה עם הrc8 שעליה אני סומך..היה לי קפיצות של 3 מטר על השוק טאוור והוא לא יתעקם אפילו בטיפה.
ואני יוותר על עניין הבולמים.
תודה רבה על העזרה..זה לא מובן מאליו.
עריכה:רן אין דבר כזה שוק טאוור שמאובד עם CNC ואלומניום תעופתי רק המקורי או gpm,אני לא מצפה מהשוק טאוור להיות גרזן.
רק שיפור מסויים מהמקורי בישביל השקט הנפשי שלי,אני מ11 בלילה יושב בכל אתר ובכל כותרת חיפוש אפשרית ופשוט אין אפשריות..
2 שוק טאוורים כאלה זאת לא אפשרות?
רן ענבר
24-03-2016, 04:31:26
אני שוב אומר שאת מה שכתבתי כתבתי באופן כללי ולא בנוגע למי שממנו קנית את הרכב.
לתפיסתי, כשאני מוכר רכב זה לא "שנפטרתי ממנו" אלא שאני ממשיך ללוות אותו ואת הבעלים החדשים שלו עד שיהיו ברשות עצמם ויסתדרו לבד כך שמי שעוזר לך אחרי שקנית ממנו רכב זה יפה מאוד.
לגבי המנוע והנזק שאולי נגרם לו:
אני לא יודע...
צריך לראות...להרגיש, לבדוק... וגם אז התשובה אינה חד משמעית
ייתכן והכול בסדר ואולי לא...
לגבי השוק טאוור:
תסתכל על השוק טאוור ב RC8
אין כאלו ל MT4/ST4
לטעמי, תשאיר את זה ככה...לא תוספת בולמים ולא הכפלת השוק טאוור.
חבל על הזמן והכסף
רן ענבר
losi 8
30-03-2016, 14:27:03
שלום,עדכון קצר.ליפני זה אני חייב תודה לרונן!! שעזר לי לחלץ בורג שהראש אלן שלו נטחן.(אני עובד עם כלים דיי מחורבנים..הבנתי עד כמה חשוב כלים טובים כמו שיש לו,זה יגיע..)
אז ככה: אחרי שהצלחנו(רונן הצליח)להוציא את הבורג המעצבן הכל עבד טוב הרכבתי הכל החזרתי את כל הציוד לרכב והכל עבד כמו שצריך.
אחרי שעה המנוע העלה ריח כן מסריח ויתחמם ויצא קצת עשן,ומפה המנוע פורק ואני לא מתכוון להשמיש אותו שוב.
אחרי כמה שיחות הצלחתי לארגן מנוע ממבה במחיר נמוך פה ועכשיו,אז הלכתי על זה והרכבתי את הכל חזרה,נשאר רק לחבר אם החיבורים במנוע לבקר והכל צריך לעבוד.
עכשיו יש בעיה אחרת,החיבורים במנוע ממבה הם 6.5 והחיבורים בבקר של הmt4 הם 4.5 ואין דרך לחבר בניהם.
יש לי חיבורים\קונקטורים מתאימים מהמנוע ריפר שצריך להלחים אותם לחוטים של המנוע ממבה,איפה אפשר לעשות את זה?
וגם קניתי את הבאדלנס ליפני כמה ימים אחרי התלבטות בינם לבן הטרנצר,למזלי הקשבתי לרן..הבאדלנס ללא ספק צמיג הרבה יותר טוב!
ומשהו אחרון אני אשמח לסט כלים איכותיים.
רן ענבר
30-03-2016, 15:29:16
א. כמה שאלות על מה שכתבת:
במנוע הישן? החלפת מיסבים?
במקרה...בדקת טמפרטורה של המנוע מידי פעם?
מצאת ברגים כמו שחיפשת לחלק האחורי של המנוע?
הבורג שנטחן לו הראש? איפה הוא נמצא?
ב. את המחברים צריך להלחים לחוטים+לשים בידוד מתכווץ
אני מבין שאין לך מלחם?
יש [כמו תמיד] שלוש אפשרויות:
ללכת לחנות שכנראה תגבה על השרות כמה שקלים
ללכת למסיע שיש לו ציוד ולהעזר בו
לקנות מלחם וללמוד להלחים
אני יכול לסנג'ר רק את עצמי...אני גר במודיעין...[יובל אמור להגיע אלי בימים הקרובים לקחת את הרכב שלו...תפוס איתו טרמפ] זה עיניין של 10 דקות עבודה כולל חימום של המלחם.
אם אתה בא אליי, תביא את הפגר של המנוע איתך...
ג. כמו שכתבתי לך בווצאפ:
אם היית שואל אותי, הייתי אומר לך לא לקנות את המנוע הזה לבקר הזה
למה?
מנוע הוא יחידה מאוד טיפשה...מגנט, סלילים, שדה מגנטי, והמנוע מסתובב
הבעיה היא שהבקר לא תמיד מתאים למנוע
אני לא יודע להסביר את זה ב 100% אבל יצא לי לראות יותר מפעם אחת שכשלוקחים מנוע של חברה א' ומחברים אותו לבקר של חברה ב' [אחרת] הוא לא עובד כמו שצריך.
אם היית שואל אותי הייתי אומר לך לקנות מנוע ריפר אחר או סט של מנוע ובקר מתוצרת חברה אחת.
עכשיו, כבר מאוחר מידי...כשנחבר את המנוע, אולי הוא יפעל מצויין ואולי לא...
נתקלתי גם במצב בו בהתחלה הכול פעל מצויין אך בהמשך המצב החמיר [שוב, אני לא יודע להסביר למה רק מציין עובדות]
לגבי כלי עבודה:
תקרא את המאמר הזה:ערכת כלי עבודה (http://www.efly.co.il/forums/showthread.php?t=69617)
קח בחשבון שאתה לא צריך ערכה כזו גדולה
אפשר להסתפק בכמה כלים פשוטים אך באיכות טובה ובמידות הנכונות
מה התקציב שלך לערכת כלי עבודה?
פיזרתי כמה וכמה שאלות ע"פ נושאים...
סימנתי אותן באדום כדי שתבחין בהן ביתר קלות...תשתדל לענות עליהן כדי שנוכל להתקדם.
רן ענבר
Alonjp
30-03-2016, 15:42:37
לוסי8, אין דבר כזה שאין דבר כזה...
בבקשה, שוק טוואר CNC ל MT4:
http://store.leadingedgemachining.net/product-p/lem-214.htm
losi 8
30-03-2016, 17:37:45
מייסבים,בדקתי אותם והיו היו במצב מצויין....(וגם אחרי עכשיו שהמנוע מפורק)
את המנוע בדקתי,שעה הוא עבד מצויין...החלפתי בטריה אחרי 5 דקות המנוע ישתגע..
ברגים למנוע כן מצאתי,המקוריים.
הבורג שנטחן לו הראש?בפח ומצאתי בורג אחר שמתאים בידיוק.
יש לי בוליטים 4.5M מהמנוע ריפר שניתן לקחת,ולשים אותם בממבה.
רן תודה רבה על ההצעה..מצאתי חנות שתוכל להלחים לי בוליטים ואני גר 20 מטר ממנה..(מחר אני הולך אליה)
בקשר למנוע שאולי לא יתאים לבקר חקרתי את הנושא הזה מפעם קודמת ששאלתי אותך שאלה דומה על הבאגי,להוביווינג אין שום בעיה לעבוד עם הממבה בדגמים שבדקתי.
יש פה בחור אחד שהרכיב רק מנוע ממבה על הבקר של הmt4 והכל עובד כמו שצריך.(ראיתי תגובה של נמרוד על זה אני חושב)
בקשר לכלי עבודה,תלוי בכמות שצריך...
אם מדובר על 4 מפתחות אלן אני מוכן להשקיע 15$ סך הכל 60$ זה המקסימום שאני יכל להשקיע על מפתחות אלן..
ואלון,תודה רבה!אני יזמין.
ורן לקחתי את העצה שלך וללכת למסלול..יש בחור נחמד שהסכים לאסוף אותי בדרך למסלול בכפר סבא(אני מניח שהבנת בן כמה אני :confused: אין לי איך להגיע לרשפון רק עוד 6 חודשיים..במקרה הטוב)
אני מצאתי קונה לrc8.2 ft ומביא mbx7r דנדשה.(ליתר דיוק זה סגור..צריך למצוא קונה לrc8.2 שיהיה כסף בצד)
עריכה:שהמנוע עבד בשעה הראשונה הכל היה טוב מבחינת חום ונסיעה,שהחלפתי בטריה תוך כמה דקות המנוע היה לוהט ויצא קצת עשן..
Alonjp
30-03-2016, 19:11:44
לוסי, שים לב שכרגע אין לו במלאי.
צור איתו קשר במייל ותבקש ממנו לייצר לך אחד, אני מניח שלא תהיה לו בעיה אבל זה לוקח לו זמן בגלל שיש להם עומס מטורף על רכיבים לסאמיט..
בקשר למנוע, למה לא ללכת על מנוע של hobbywing, הם מנועים מעולים, חזקים מאוד ואמינים (ספציפית לי יש את המנוע xerun 2200).
עוד מנוע מעולה זה מנועים של tenshock, שמעתי שהם המנועים בין הטובים בשוק, מנועי 6 pole עם סנסור ובלי.
https://www.ebay.com/ulk/itm/381105594157
המנועים של קסטל לדעתי לא משהו, יש להם אחלה שם אבל ללא גיבוי..
Alonjp
30-03-2016, 19:15:43
אגב כלי עבודה (מפתחות אלן) קניתי בארץ של חברת bondhus.
מדובר על חברה אמריקאית שמתמחה רק במפתחות אלן ונותנת אחריות לכל החיים.
מצאתי חנות בחיפה שמוכרת אותם בבודדים (בצורת מברג) כך שקניתי רק מה שהייתי צריך.
כל מפתח עלה לי בערך 20₪.
https://www.ebay.com/ulk/itm/141452895292
רן ענבר
30-03-2016, 20:56:29
השוק טאוור נראה מצויין...תמצא דרך להזמין אותו.
לגבי המנוע: אין לנו על מה לדון על הצעות למנועים חלופיים
המנוע נקנה [בלשון עבר] אם תחליף לו את המחברים, לא תוכל להחזיר אותו
כמו שהסברתי מקודם ולמרות שאני לא יודע להסביר את זה ב 100% אבל יצא לי לראות יותר מפעם אחת שכשלוקחים מנוע ובקר לא של אותה חברה והוא לא עובד כמו שצריך.
וזה לא שייך לאיכות המנוע או לאיכות הבקר.
עכשיו? זה הימור...אולי המנוע יעבוד מצויין ואולי לא [אני מעריך שהכול יהיה בסדר]
לגבי כלי עבודה:
את דעתי כתבתי בהרחבה במאמר שכתבתי...אם הייתי קונה היום ערכת כלי עבודה הייתי בוחר אולי לא את אותה חברה אבל עדיין סט כלים מהעולם של התחביב.
אם אתה רוצה כלים מהתחום של התחביב זה בסדר וגם אם אתה רוצה כלים כמו שאלון הציע לך זה מצויין
תחליט בין שתי האפשרויות האלו
ולבסוף: זרקת משהו על החלפת הרכב...
אני אספר לך סיפור/משל קטן שעליו גדלתי כילד [אבא שלי סיפר לי אותו]
יש שני אנשים: איש עשיר ואיש עני
האיש העשיר פוגש את האיש העני כל חג פסח ומוכר לו את הכובע שלו ב 5 שקלים
לוקח העשיר את ה 5 שקלים שקיבל מהעני, מוסיף 5 שקלים וקונה כובע חדש
מה יוצא לנו:
העשיר שילם 5 שקלים והולך עם כובע חדש והעני שילם 5 שקלים והולך עם כובע משומש
ההבדל הוא רק ב 5 שקלים שהיו לעשיר כדי לקנות פעם אחת כובע חדש
למה אני מספר לך את הסיפור הזה?
הסיפור מזכיר לי אותך
אתה כבר יותר מפעם אחת קנית רכב משומש, אכלת את כל המחלות שלו [שמישהו אחר קרע לו ת'צורה] והבאת את הרכב למצב טוב...
עכשיו אתה מוכר את הרכב כדי לקנות שוב...רכב משומש
אני מציע לך לעצור את מחול השדים הזה
להפסיק להשקיע ברכב "דנדש" מרופא [שאולי קרע לו ת'צורה וטיפל בו כמו סבתא שלי] ולקנות פעם אחת רכב חדש
אתה תהנה מלקרוע את הנילונים
יהיה לך הרבה פחות הוצאות על תחזוקה ותיקונים
ובעיקר הרבה יותר הסעה והרבה פחות תיסכול
אל תקנה רכב משומש שוב.
אני לא קונה רכב משומש ולא ממליץ על זה וזה לא סתם פארנויות שלי...
ותקנה מד חום
רן ענבר
losi 8
30-03-2016, 22:20:53
נמצא דרך להזמין את השוק טאוור הזה..
טוב...הלכתי לחבר במגמת אלקטרוניקה,הלחמנו והכל עובד פיקס,הפעם היה מזל.
בקשר לכלים,אני אקח מה שאלון הציע..המחיר הזול מאוד מפתה ואתם אומרים שהם טובים אז נלך על זה.(כלים של התחביב בדקתי והם יקרים..)
בקשר לרכב המשומש אולי אתה באמת צודק,ועדיף לסגור את הסיפור ולקנות eb48.3\tki 4 חדשה מהניילון ולקחת את המערכת מrc8.2 ולהעביר לשם ולמכור את הבאגי שלי עם מערכת זולה שיש לי ולמכור אותה במחיר נמוך.
אני יחשוב איך לעשות את זה חכם ולקבל רכב איכותי וחדש.
אלון,אני גם לא מת על קאסטאל בכלל(יצא לי לראות ולשמוע על יותר מידי בקרים שרופים)..אם הייתי קונה את המנוע שלהם במחיר שהוא עולה לא הייתי חושב על זה..פשוט בגלל המקרה עם הריפר מי שקניתי ממנו לא היה לו נעים ולקחתי ממנו ממבה בקופסא במחיר זנות.
אם הייתי קונה מנוע במחיר עלות זה רק אקסרן.אבל זה לא המצב.
המנועים של טנשוק זה מנוע גרמני ומאוד חזק ואיכותי אבל הוא 6 מגנטים,הבקר של הMT4 לא יודע לעבוד עם הסוג מנוע הזה לפי מה שהבנתי...
הרכב פיקס שוב עכשיו..תודה לשניכם!
בקשר לרכב,רן\אלון אם היה לכם אפשרות לבאגי קיט כמובן הכי טובה שיש,על מה הייתם הולכים?
רן ענבר
30-03-2016, 22:47:15
לגבי הכלים: שים לב שהמברגים שבקישור הם בעלי ראש כדורי.
ראש אלן כדורי מצויין לסגירת ברגים בזוויות שונות אך נוטה להישבר.
אני מחזיק מברג אלן ישר ומברג אלן זויתי בכל מידה.
כשאפשר להגיע בזוית ישרה, להשתמש במברג הישר וכשאי אפשר להגיע בזוית ישרה משתמש במברג הזויתי.
לגבי קיט של רכב...
זה לא כזה פשוט.
ד"א...מה הטעם ברכב חדש עם מנוע משומש?שכבר קנית משומש...
אני משוחד...כי יש לי קיושו.
רן ענבר
Alonjp
31-03-2016, 00:26:17
האלנים של bondhus ממש לא נוטים להישבר, לא סתם הם נותנים אחריות לכל החיים.
יש להם אתר כך שאתה יכול להתרשם מהטכנולוגיה שלהם.
לי אישית הם עושים את העבודה, הביקורת היחידה שיש לי עליהם זו הידית הקטנה יחסית במידות הקטנות 2ממ ומטה.
לגבי באגי, מה המטרה שלה, להתחרות במסלול מסודר או סתם להסיע ״בשכונה״?
רן ענבר
31-03-2016, 04:18:16
אף אלן לא נוטה להישבר
התכוונתי לכך שהמברג שנועד לעבודה זוויתית נוטה להישבר יותר מאשר המברג שנועד לעבודה בזווית ישרה וגם זה בעיקר בקטרים הקטנים
הנטיה להישבר מגיעה מהחלק הצר/דק יותר בו יש פחות חומר+נטיה שלנו לסגור את הבורג חזק [מידיי]
למברג שנועד לעבודה זוויתית יש פחות שטח מגע בראש הבורג וזה חיסרון נוסף שעלול להביא לשחיקת ראש הבורג גם בכלי הכי איכותי שיש
אין מה לעשות פרט להתאמת את הכלי למטרה לה הוא נועד
מחיר הכלים של חברה זו אינו גבוה ולכן תוכל לקנות יותר כלים באותו סכום שהקצאת למטרה
רן ענבר
losi 8
01-04-2016, 08:52:41
אני יזמין את הסט כלים שאלון הציע..אין מה להפסיד בכזה מחיר,אם לא יהיו טובים נשקיע יותר ונקנה כלים מהתחביב.
המטרה של הבאגי זה יותר לכיוון מסלול ולהסיע ולהתחרות.
רן ענבר
01-04-2016, 11:03:18
בלי חלילה לפגוע או להעליב איש...
אני מקווה שאתה מבין שהמסלול שבכפר סבא הוא נחמד וכיפי ולא פחות חשוב, בחינם...
כדי להתחרות אתה צריך להסיע במסלולים טיפה יותר קשים.
המסלול בכפר סבא הוא סבבה להתחלה ובו אתה יכול להשתפשף עם הטראגי.
בנתיים תחסוך כסף לרכב טוב ולמנוי באחד המסלולים התחרותיים.
רן ענבר
losi 8
02-04-2016, 16:23:18
רן המסלול בכפר סבא לא בחינם..וממש לא כמו שהיה פעם\באשכול שפרסמו ליפני שנה..
המסלול כרגע סבבה לגמרי,עם אחלה אנשים..
נ.ב הmbx7 אצלי כרגע,בקשתי מאותו בחור להביא לי לבדוק אותה..הרכב במצב יותר טוב מהבאגי שלי.
הציריות,הפינים בציריות,חופשים,שריטות והרכב במצב מדהים..הקטע המצחיק שהוא רוצה rc8.2 בגלל שלחבר שלו יש רכב כזה.
ושאל אם אני רוצה החלפה רק קיט על קיט בלי חשמל ובלי קיט רק קיט ערום ולפי המצב של השאסי(שנקי משריטות לחלוטין)לפי הפינים בציריות ומבט על הרכב הוא נראה באמת חדש.
אחרי זה ללכת על קיט יד 2 זה בכל זאת שגוי?
הרי אני לא יוציא שקל...וזה לא יפריע לקניית קיט חדש שיהיה לי תקציב לזה.(הst4 והסרוו והצמיגים דיי גמרו לי את התקציב שהיה לי..נתחיל לחסוך שוב לרכב 8\1 חדש קיט באגי)
רן ענבר
02-04-2016, 17:10:31
אני לא מכיר אנשים במסלול אחד או במסלול אחר...
אבל אם המסלול בכפר סבא עולה כסף, תשלם עוד קצת ותגיע לרישפון
שם תקבל מסלול תחרותי [בו מתקיימות תחרויות] עם ביטוח והכול וכן תקבל שני מסלולים...
מצחיק אותי טיפה...כל פעם שאני קורא את השאלות שלך אני נזכר "בסיפורי אבא"
הסיפור השבועי:
אבא שלי שהיה בצבא בשנות ה 50 [אז כידוע היה צנע ומחסור יחסי]מספר שהגיע המפקד ואמר שיש לו בשורה טובה ובשורה רעה:
הבשורה הטובה: מחליפים גרביים
הבשורה הרעה: מחליפים אותם עם החבר שלידך...
אני לא מת על רכב משומש...זה מקור לבעיות...תמיד.
אתה מחליף רכב משומש שאתה יודע מה מצבו המכאני ברכב שיש לך ספקות לגביו
ללוסי שלך יש חלקים בארץ...ולמוגאן?
אני מציע שתעלה לפה כמה תמונות [או שתשלח לי בווצאפ ואני אעלה לפה] ע"ם שאוכל להתרשם מהרכב.
רן ענבר
רן ענבר
04-04-2016, 22:06:12
הנה כמה תמונות שלשלחו אלי לווצאפ.
כמו שכתבתי, תתאמץ ותלמד להעלות תמונות לאתר
אפשר דרך טאפטאלק
אני מצלם בפלא ושולח לעצמי למייל
הנה הסבר קצר על תפעול אפשרויות בסיסיות בפורום (http://www.efly.co.il/forums/showthread.php?t=76208)
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=137648&stc=1http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=137649&stc=1http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=137650&stc=1http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=137651&stc=1http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=137652&stc=1http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=137653&stc=1http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=137654&stc=1
אני לא יודע למה... כשאני רואה באגי עם צמיגי כביש זה עושה לי חרארה...
זה כמו גבר בביגדי נשים...זה עובד אבל נראה גרוע...[תסלחו לי על ההשוואה לא מתכוון לפגוע או לעצבן איש]
כמו שאמרתי, גם אם הרכב נראה טוב, אני מעדיף להישאר עם הרכב שלי שאני מכיר על פני אחר.
תבדוק טוב את זמינות החלקים של מוגאן בארץ.
רן ענבר
losi 8
04-04-2016, 22:29:44
טוב,רן אני דיי נעול ואני אלך על ההחלטה הזאת ללכת על המוגאן.
המוגן נראת מבחינת חלקי הנעה,זרועות כאפים וכדומה במצב ממש טוב(כמו אצלי)
הבאגי שלי כבר 3 חודשים נוסעת כמו נמר..פעם אחת עף פין וזהו ואני מאוד מרוצה ממנה,אבל למסלול מוגן תיהיה יותר טובה מאסוסיאטד.(לפי מה שהבנתי)
בקשר לחלקי חילוף יש לי סידור מסויים אבל מוגבל יחסית,נסתדר עם זה.
ורן כל ההחלפה תתבצע קיט על קיט..זה לא משהו שיפגע לי בכיס ועל פניו נראה שהרכב במצב ממש טוב.
לדעתך\דעתכם,האם הבאגי של מיוגן(mbx7)יותר מיקצועית מrc8.2 גרסאת הקיט?
Alonjp
04-04-2016, 22:59:03
לדעתי אתה לא מתקרב לרמת הסעה גבוהה כל כך שהרכב הוא זה שיגביל אותך.. (בלי להעליב)
אתה סתם נשחף לקישקושים של אנשים שאוהבים לומר שיש להם את הרכב הכי טוב.
לצורך העיניין, גם באגי של hobao תתן לך בדיוק את אותה החוויה ברמת ההסעה שלך כרגע (ושל רוב המסיעים בארץ).
אני מניח שאם תתן ליניב סיוון באגי סינית הוא עדיין ייתן בראש לכל אחד כאן בארץ.
נראה לי מיותר כל כך ״לשדרג״ את הבאגי של (שהיא לא רעה בכלל) למוגן רק כי אמרו לך..
זה מזכיר לי נשכחות מלפני 20 שנה, אז גם כולם התחרו בעיקר ב-״למי יש הכי טוב״ עם קיטים הכי יקרים ומנועי נובה-רוסי 8פורטים ובלה בלה בלה, ובסופו של דבר כולם הסיעו כמו הסבתא שלי.
אם לא הבנת אז אני ממליץ לך להשאר עם הרכב שלך כי הוא יותר ממספיק בשבילך (ובשביל כל אחד אחר ״שמתחרה״ ברמה חובבנית).
רן ענבר
05-04-2016, 06:03:34
אני לא מאלו שיאמר על רכב אחד יותר טוב מהשני.
כשמדובר בשני קיטים, שניהם ברמה יותר גבוהה ממה שאני ואתה מסוגלים להסיע.
זה מצויין שאתה משכנע את עצמך בכך שהמוגאן יותר טובה אבל שני הרכבים.
אלון...המשפט על יניב סיון הוא נכון ושמעתי אותו לא פעם על...טיבו
טיבו הוא נהג של קיושו שניצח את תחרות ניאו 2016 לפני כמה ימים
נאמר עליו שהיה מסיע קופסאת נעליים יותר טוב מהנהג הממוצע.
לוסי...אני שוב אומר (ומסכים עם אלון) תשאר עם הרכב שלך, שאתה מכיר.
תחליף לרכב חדש כשתרצה להתקדם ואז, תעשה סקר ומחקר רציני.
רן ענבר
losi 8
05-04-2016, 08:29:44
טוב..אני שוב מתחיל לחסוך לבאגי חדשה.(אוף..הקנייה של ה-st4 הרסה לי כל מה שחסכתי 3 חודשים שהיה לי שקט מהבאגי)
נתחיל לחסוך שוב...מאמין שעד יוני יהיה לי מספיק לקניית קיט חדש.
רן,אלון תודה רבה על הדעות יש משהו במה שאתם אומרים..הבעיה היחידה ברכב שלי זה..ציריה אחת קצת עקומה..במוגן אני לא יודע מה הבעיות שלה.
החלטתי ואני רוצה באגי חדשה של קיושו...
שיהיה לי את הכסף הנדרש לקניית הקיט אני אפתח אשכול חדש...
תודה רבה לשניכם על העזרה!
oded555
12-04-2016, 11:17:53
אם עדיין לא הזמנת את הסט מברגים, אז תמתין רגע.
בדיוק כמו שאלון אמר, הידיות קטנות מידי במידה 2.5 ומטה.
זה הגיע למצב שהיה לי ממש לא נוח לחזק/לשחרר את הברגים הקטנים.
במחשבה לאחור, הייתי מזמין מברגים בנפרד, או הולך על סט אחר.
האיכות מרגישה מעולה!
הגומי בידיות נותן אחלה אחיזה, אך זה לא רלוונטי כאשר הידית כל כך קטנה.
ה3 מ"מ ומעלה ממש נוחים, אך ממה ששמתי לב, רוב הברגים (לפחות ב MT4), הם 2 או 2.5..
אני מתכנן לרכוש 2 ו 2.5מ"מ ייעודיים לתחום הרכב.
עודד.
רן ענבר
12-04-2016, 13:09:09
אצלי,המברג במידה 1.5 ספציפי אינו סתם קטן.
הוא קטן כדי שלא תפעיל יותר מידי כוח על הבורג/מברג.
שילוב של בורג קטן ומברג קטן עלול לגרום לשחיקה של אחד מהם.
זה קיים גם בחברות של מוצרי תחביב...
לגבי 2 מ"מ ומעלה הידית רגילה.
רן ענבר
Alonjp
12-04-2016, 16:21:34
רן, גם אני הנחתי שזו הסיבה לידית הקטנה, נשמע הגיוני.
האיכות פשוט מעולה.
רן ענבר
12-04-2016, 19:10:14
בשורה התחתונה, לא הייתי הופך הופך את העולם בגלל הידית הקטנה הזו.
רן ענבר
vBulletin® v4.2.5, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.