אוירונאוטיקה 101 :
נתחיל מקצת מוטיבציה, קורה לא מעט פעמים לנו הטיסנאים, שאנחנו מתכננים טיסן, או שבונים קיט ואין לנו את כל הנתונים, כמו למשל מיקום מרכז הכובד המומלץ. סידור האלקט' (תקף גם למערכות לא חשמליות) ישפיע באופן קריטי על מיקום מרכז הכובד, אנו נרצה לסדר מראש את הציוד כך שלא נצטרך להוסיף משקולת בגוף הטיסן. אני לא טוען שבסוף קריאת המאמר תדעו לקלוע וחשב את מיקום מרכז הכובד (אני לא רוצה להכנס למשוואות ולמקדמים יותר מדי - זה כבר נכנס לחישובים מסובכים ונתונים שאין לנו בד"כ) אבל מבטיח לנסות לגרום לכל הקוראים להבין מהן חלק ממגבלות מיקום מרכז הכובד וקצת על ההשפעה של מרכז כובד קדמי מדי, או לחילופין אחורי על הטיסן.
המאמר כולל קצת נוסחאות, אבל לא מעט הסברים...שווה לקרא.
אם יש למישהו תיקונים - הערות - הארות, אשמח לתקן.
תודות:
תודה לאישתי היקרה עם העזרה בפינישים.
שרון וגידי - על הבדיקה המוקדמת (beta testers)
מעודכן - כולל תמונות חדשות באדיבותו של בוגל + הסבר במילים ומסקנה מודגשת של נושא גזירת המשוואה במאמר, שווה לקרא את ההסבר, גם למי שלא מכיר את המונח.
בברכת הטסות מוצלחות!
יוסי
נערך לאחרונה על ידי MDreamer; 07-04-2010 בשעה 01:21:06.