כללי :
מכיוון שרציתי להתאמן על נחיתות ואחרי שראיתי את הפאן קאב של גיא החלטתי שאני רוצה משהו דומה.
מכיוון שאני מאותגר גם תקציבית וגם נדל"נית חיפשתי משהו קטן יותר וזול יותר. את הססנה הנ"ל ראיתי בטיסה בגעש והיא מאוד הרשימה אותי. והנחתי שאם אני אחליף את הגלגים למשהו גדול ועם מנוע מספיק חזק יהיה לי פאן קאב לעניים.
לינק לרכישה http://www.r2hobbies.com/eng/proddet...0_epo_arf_code
התרשמות ראשונית:
1. הטיסן מגיע ארוז יפה ומוגן מפני הזריקות והטלטולים שהקרטון יעבור בדרכו לארץ מהונקונג ישנה אריזה משולשת (קופסת קלקר חיצונית, עטיפת פצפצים ובתוכה קופסת הקרטון).
2. זמן הגעה מיום הרכישה- 14 ימים כולל שישי שבת.
3. אופן המשלוח: הטיסן מגיע בדואר הונקונג ולא דרך שוויץ .
עלויות:
1. הטיסן: 34.88$
2. משלוחה: 29.32$ לבחור את המשלוח air-parcel ולא את הזול יותר, מה שיקרה שתקבלו מייל שידרוש ממכם להשלים את המחיר וחבל על הזמן וההתעסקות.
סה"כ ביחד : 64.2$
מה בקופסא?
1. גוף עם מנוע בראשד מורכבים.
2. כנפיים חצויות לא מורכבות,הגה כיווון והגה גובה לא מורכבים.
3. ארבעה פרופלורים בקוטר 9 לגבי פיץ אני לא יודע מהו.
4. ספינר.
5. מברג פיליפס.
6. שפורפרת דבק (מזכיר לי דבר יוהו) .
7. חלקי פלסטיק שונים ,הורנים,גלגלים , 6 גומיות לחיבור הכנף לגוף, ועוד...
מה צריך בכדי להשלים תחבילה?.
1. מקלט.
2. סוללות או 800 מיל' 3 תאים, או 1000 מיל' 3 תאים. עוד לא פיצחתי את הסוללות המתאימות אני בכלל הטסתי עם הסוללה הזו
3. בקר ומנוע בראשלס אני השתמשתי באלו כי זה מה שהיה לי בבית , אבל אני ממליץ להשתמש במנוע שבא עם מתאם לקוביית עץ כמו זה לדוגמא לא לשכוח להזמין שומר פרופלור
4. 3 סרוואים 9 גרם
5. גלגים בעלי קוטר גבוהה אני השתמשתי בגלגלים הללו שחבר הזמין בטעות.
בנייה והתרשמות
הטיסן נראה עמיד מאד!, בנוי מ EPO ולכן השתמשתי ב CA במקום בשפורפרת דבק שהוא הגיעה איתה. יש לו המון חיזוקים מקורות עץ במאזנות ובהגהים , הוא מאוד מושקע.
מגיע עם גלגלים קטנים, מכיוון שאני רציתי שהוא יהיה דמוי פאן קאב החלפתי לגלגלים גדולים ובחרתי מנוע חזק יחסית כדי שימריא כמעט מהמקום.
הבנייה שלו עורכת כ 3 שעות ברגוע (כולל החלפת גלגלים ובעיות טכניות שונות). יש חוברת הוראות ברורה יש כמה מקומות שצריך לשנות מההוראות אבל אין בעיה וקשה מאוד לטעות או לא לדייק בהרכבה.
שלב א - הדבקת קורת עץ לכנפיים והדבקתם זו לזו:
לאחר מכן מדביקים את הפלסטיק שמשמש כמסגרת לסרוו, בהכנת הסרוו יש לשים אותו עם הראש כלפי המאזנות ולא כפי שמראים בחוברת ההוראות.
שלב ב- החלפת מנוע הבראשד במנוע בראשלס. (אני לא אפרט כי מי שקונה שכבר יקנה מנוע מתאים)
שלב ג - החלפת הגלגלים:
הטיסן מגיע עם גלגים קטנים פשוט להוציא את הפלסטיק שסוגר אותם ולהוציא את הגלגלים.
עכשיו מתברר שהפלסטיק שבתוך גלגלי הקצף בנוו משני חלקים מפלסטיק זכר, ונקבה . מה שצריך זה בזהירות ובנחישות להפריד בין שני החלקים גם של הגלגלים המקוריים וגם של הגלגלים הגדולים.
עכשיו לשים את הנקבה של הגלגל הקטן בתוך הקצף של הגלגל הגדול ועם סקלפל לחתוך קצת מהגלגל הגדול כדי שנוכל להכניס את הזכר, לחבר בינהם ויש לנו גלגל גדול שמתאים לכני הנסע המקוריים. עכשיו נחבר את הגלגים לגוף ונסגור עם המכסה פלסטיק, אני הדבקתי אותו כי יש שם לחץ שגרם לו לקפוץ החוצה כל הזמן.
שלב ד - הדבקת הגה כיוון וגובה לגוף:
מאוד נוח , אין איפה לטעות זה חלקים עם שטח מגע גדול זה לזה כך שאי אפשר לטעות ואי אפשר לפספס בכיוונים ובזוויות (90 מעלות של הגה כיוון והגה גובה זה מזה)- רק לא לשכוח לשים את ההורנים קודם (גם מאוד נוח אי אפשר להתבלבל בכייונים, רק לשים לב שההורן יהיה מעל הציר) .
שימו לב לחיזוקים בהגה גובה:
רציתי להחליף את הגלגל בהגה כיוון למשהו קצת יותר גדול , אבל ויתרתי כי לא הצלחתי לסגור את הציר אחר כך:
שלב ה- התקנת אלקטרוניקה:
מדביקים את מגש הסרוואים למקומו בגוף (זה לא מופיע בהוראות אבל מאוד אינטואטיבי) והתקנת הסרוואים, בקר ומקלט, הפושרודים עבים יחסית ולכן הייתי צריך להרחיב את החורים בזרוע הסרוו בעזרת סקלפל.
יש מקום יעודי לסוללה בגחון אבל מכיוון שאני השתמשתי בסוללה לא מתאימה בעליל מבחינת מימדים ומשקל שמתי אותה בתוך הגוף למעלה מה שאומר שכדי להוציא להכניס סוללה אני צריך לפרק את הכנפיים. אבל התא למטה מאוד קטן שאפילו סוללת 500 3 תאים שיש לי לא נכנסת שם. כשאני אמצא את הסוללה האולטימטיבית אני אשכול לחפור לה מקום יעודי.
טסט פלייט:
כמו הפאן קאב גם הוא לא צריך מרחק רב כדי להמריא, נע מאוד נחמד , קצת איטי בתגובות המאזנות , לעומת זאת מגיב חד לתנועות הגה כיוון וגובה. השבוע אני אוריד את גובה החיבור של המאזנות להורן כדי לקבל יותר חדות בתנועה.
לצערי עקב שימוש בסוללה יותר מידי כבדה הטיסן גלש בקושי אבל עדיין נהניתי מאימוני נחיתה והמראה. טיסה הפוכה ולופים זה משחק ילדים איתו.
לסיכום :
טיסן מושקע חביב שעומד בציפיות שלשמם נבנה, לאחר שאמצע סוללה נכונה אני בטוח שאהנה ממנו יותר. בקיצור - פאן קאב לעניים.
מצורפות תמונות שלו עם הפאן קאב של גיא לצורך השוואה. מצורף סרט שלו מיום שבת, תודה לזילברט על הצילום ולטיסניר על טיסת המבחן
ATTACH]28765[/ATTACH]
נ.ב תודה ל haimz24 על התבנית הנוחה לשירשורי בנייה.