בכמה זמן זה יקצר תטיסה לעומת סוללה של 5000 MHA.?
והאם יש עוד חסרונות שכדאי לדעת?
תודה לכול העוזרים
וד"ש חם לכולם מתילאנד (-:
בכמה זמן זה יקצר תטיסה לעומת סוללה של 5000 MHA.?
והאם יש עוד חסרונות שכדאי לדעת?
תודה לכול העוזרים
וד"ש חם לכולם מתילאנד (-:
כן תוכל לטוס דקה ורבע בערך
בברכה עמית פורת
מבכירי מדריכי ההטסה
שרותי תיקון,כיוון , יעוץ והדרכות הטסה מקצועיות
0547551009
דקת טיסה צורכת בממוצע כ 800MAH (תלוי מאד בסגנון ההטסה שלך אם הוא אגרסיבי מאד אז הצריכה תהיה גדולה יותר, אם בנורמל אז יתכן ופחות).
אין לחרוג בליפו מ 80% מהקיבולת לכן סוללת 3300 תהיה עם מגבלת צריכה של 2640.
בחלוקה ל 800 תקבל קצת יותר מ 3 דקות טיסה בממוצע אולי תוכל לגרד עוד קצת תלוי כאמור בסגנון ובסל"ד הראש.
בסיכום, הזמן יתקצר בכ 35% מסוללת 5000.
חיסרון נוסף = קיבולת קטנה יותר מורידה את הזרם המקסימלי שניתן לצרוך מהסוללה שהרי הוא נקבע ע"י ערך C במכפלת הקיבולת.
יתרון = משקל עצמי נמוך יותר באופן משמעותי (במקרה של מסוק 90 החסרונות עולים על היתרונות).
נערך לאחרונה על ידי ziki; 24-11-2011 בשעה 17:18:21.
ציקי שלם
תוכל בבקשה להסביר איך מגיעים לצריכה של 800מליאמפר איך מחשבים את זה
בברכה עמית פורת
מבכירי מדריכי ההטסה
שרותי תיקון,כיוון , יעוץ והדרכות הטסה מקצועיות
0547551009
אוקיי וזו תוצאה ממוצעת או מתאימה לסט אפ מסויים?
בברכה עמית פורת
מבכירי מדריכי ההטסה
שרותי תיקון,כיוון , יעוץ והדרכות הטסה מקצועיות
0547551009
ברור שממוצעת ולא רק הסטאפ תלוי בצריכת הזרם.
אם תטיס לדוגמא בסל"ד 2300 לעומת 2000 תצרוך כמעט פי 1.3 יותר זרם על אותו סטאפ גם אם בפועל לא תנצל את הכח באותו סל"ד.
זה נשמע מאוד מעניין לא ידעתי שאפשר לחשב מה צריכת הסוללה לדקת טיסה יפה
goblin 700 red
goblin 700 carbon red
spektrum Dx9
skookum 540
תודה
בברכה עמית פורת
מבכירי מדריכי ההטסה
שרותי תיקון,כיוון , יעוץ והדרכות הטסה מקצועיות
0547551009
זה לא רק מעניין, חובה לעשות את זה כדי לעקוב אחרי חיי הסוללה (מדידה של יותר מדקה נכונה יותר משום שהיא מקרבת אותך לממוצע מדויק יותר) ולהכיר איך מתנהג הסטאפ שלך מרמת האלקטרוניקה ועד רמת כיוון הסל"ד וצריכת הזרם בסיגנון ההטסה שלך (זה מאד שונה בין מטיס למטיס).
בחשמלי, כל טיסה חייבת להיות מדודה בזמן, אחרי מספר טיסות והטענות כמטיס תוכל לדעת בזמן הטעינה כמה קיבולת אמורה לחזור לסוללה.
במשך הזמן הסוללות נוטות לאבד קיבולת ובשיטה הזו תוכל לדעת מיד מתי זה קורה ובהתאם לקצר את זמני ההטסה ולא למצוא את עצמך מופתע בזמן הטסה עם בקר שחותך באוויר.
נערך לאחרונה על ידי ziki; 24-11-2011 בשעה 21:36:41.
ציקי אם כבר נכנסת להסברים, איך יודעים כמה קיבולת חזרה לסוללה בטעינה?
כשאני מחבר למטען אני מסתכל כמובן על מתח התאים לפני לעומת אחרי טעינה וגם עורך טבלאות רישום של זמני הטיסה ומתח התאים בירידה, אבל לא ראיתי אופציה לראות כמה קיבולת באמפרים הוטענו לסוללה..?
נערך לאחרונה על ידי Friman; 24-11-2011 בשעה 23:49:21.
Gil Friman
-------------------------------
T-rex 600esp FBL
רחפן f450 fpv
MS Composite Swift II
Mountain Models EVA Sport
Hitec Aurora 9
רוב המטענים מראים את כמות הזרם ב mA/h שדחפת לסוללה
אני לא סובל מאי שפיות, אני נהנה ממנה
אין כמו יום שישי בדשא....
בוא נראה, סוללת 5000 אצלי לאחר 7 דקות טיסה 'מקבלת' בחזרה כ 3000 מילי אמפר, אם תחלק את זה תקבל כ 430 מילי אמפר לדקה. קח מרווח בטחון קטן ותקבל כ 450 מילי אמפר לדקת טיסה.. עם ה TDR עם הויבאר אני באיזור ה 500 מיליאמפר לדקת טיסה. גם אם תיקח עוד 100 מיליאמפר כמרווח בטחון לא תתקרב ל 800.
גם קביעת הסל"ד תלויה מאוד במנוע ובפיניון - צריך לנסות להגיע לניצולת של 90% כדי לקבל את הכח-זמן המקסימלי של המנוע ועם כמה שפחות התחממות של האלקטרניקה.
הכל תלוי בסטאפ שלך ובסרוואים, זאת שטות לקבוע באופן כללי מה צריכת הזרם הממוצעת. ישנם סרוואים שצורכים הרבה יותר זרם מאחרים, יש מערכות שהאלקטרוניקה מקבלת את הזרם מסוללה נפרדת ויש כאלה שהסוללות הראשיות מספקות את הזרם.
לסיכום, תחשבו את הזרם הנצרך בכל מסוק בנפרד, אני הייתי ממליץ לבצע את זה על יותר מדקת טיסה - עד שעולים לאויר ובזמן הירידה צריכת הזרם שונה מאשר בטיסה רגילה ודקת טיסה כוללת לא תיתן לכם אינדיקציה מספיק נכונה. אני תמיד בודק ב 3 דקות הטסה, כך מתאפשר לכחצי דקה של המראה ונחיתה להיות חלק מהחישוב עם קצת פחות טעות.
נערך לאחרונה על ידי wonderd; 25-11-2011 בשעה 23:20:23.
תודה על ההסבר המפורט.. מדובר ע טירקס 700 V2 3GX עם סטאפ מקורי..
תוכלו אולי להמליץ לי על סוללה טובה מהסיני במחיר של כ65 דולר לסוללה ממישהו שיש לו ניסיון עם אותה סוג סוללה..
תודה על העזרה (-
אני מטיס עם 10 סוללות - 4 זוזגות של אילו: http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...Lipo_Pack.html
ועוד זוג של ZIPI באותה קיבולת, בגלל שהיו במבצע. אני אישית מאוד מרוצה משתמיהן למרות של - ZIPI יש חוטים יותר קצרים.
תוכל למצוא אולי במחיר יותר מוזל ב - SWARM:
http://hk.rc-international.info/swarm
אני מאוד מרוצה מהזיפי 5000 40C, עולות קצת יותר אבל מעולם לא התנפחו לי - לא במסוק הראשון, לא בשני ולא בנוכחי.
היו לי הטורניג'י והן קצת יותר רגישות להתנפחויות. הננוטק גם קצת רגישות להתנפחויות אבל נותנות הספק טוב בגודל ומשקל נמוכים יותר מהזיפי.
אף אחת מהסוללות האלה (אלא אם יש מבצע או ב"סווארם") לא יהיו בתקציב שלך, תזכור שעל כל סוללה יש גם 15$ משלוח.
החישוב שלך נכון לסוללה אחת אם תכפיל את זה בשתיים אתה גם מגיע ל-900 מיליאמפר.
כל הנוסחאות שעפות פה באוויר נחמדות ומראות על ידע נרחב אבל תכל'ס כל מסוק בפני עצמו.....
מהסיבה המאוד פשוטה..... לכל אחד סגנון הטסה משלו והסאטאפ משתנה ממטיס למטיס.
אם נתחיל בלהבים ועד שנגיע למנוע.
הכי בטוח כמו שציקי אמר תעלה לאוויר למשך דקה עד שתיים תרד ותטעין את הסוללות ! (ולא רק סוללה אחת !)
וזה יקנה לך את האינדקציה כמה זמן אתה תוכל להטיס עם הסוללות.
נשאר רק לאחל לך בהצלחה ותתחדש אתה בטוח תהנה מהמסוק.
שיהיה שבת שלוםםם
שגיא אדיר
ראש מחלקת חנ"ש מתקדמים.
בכבוד רב,
שגיא אדיר
T-Rex 700N LE
V-Bar SL Pro
Ys 120 3D
DX8
תלמד מאתמול, תחיה את היום, תקווה למחר והכי חשוב תהנה מהחיים !
Fly Hard Fly Low Fly 3D All The Way
בנוסף למי שיש לוגר בבקר (ל ICE יש), אפשר פשוט לטוס כמה טיסות להעלות את הגרף של זמן כנגד אמפר שעה ולראות את השיפוע - מה שמעניין לכל סטאפ וסיגנון טיסה אנחנו נראה גרף עם שיפוע לינארי לכל אורך הטיסה. שזה מוכיח את מה שזיקי אומר: שמספיק למדוד דקה אחת כדי לקבל את הצריכה הממוצעת לדקה של כל הטיסה.
לדוגמא מהגרף המצורף ניתן לראות שהיחס של הסטאפ שלי הוא תמיד 1.6AH ל 100שניות שזה 0.96AH לדקה
רצוי לעקוב אחרי זה כל הטענה (לא כזה קשה) כדי שלא נהרוס את הסוללות - ואם כיילנו 4דקות בטיימר ואנחנו רואים שנכס פחות מ 85% מקיבולת אפשר לעלות את הטיימר בהתאם או ההפך אם נכנס יותר צריך להוריד את הטיימר.
לשים לב למספר דברים:
1. ככל שמספר מחזורי הטעינה עולה כך גם הקיבולת יורדת - אז אם היום 4דקות הם 85%, זה לא אומר שבעוד חודש חודשיים הדבר הוא נכון.
2. יש הבדל בין הקיץ לחורף בקיבולת של הסוללות!
לגבי הסוללות אני ממליץ ללכת על ZIPI 5000MAH 30C
http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...idproduct=8590
הסוללות מאוד זולות 51.73$ ועושות את עבודה מצויין
יש לי 8 פיקים כאלה שעברו כבר 70 הטענות ועדיין עובדות מצויין, לעומת זאת יש לי זוג ננוטק 4500MAH 45C שנותנות ביצועים די זהים (אולי קצת יותר טובות עם זמן טיסה קצר יותר), אבל המחיר שלהם גבוה יותר ושנהם התחילו להיתנפח אחרי 15
טיסות
שים לב שעם 3300MAH יהיה לך זמן טיסה קצר (וזה באמת מבאס) ובעיה עם מרכז הכובד - המסוק הזה מתוכנן ל 4500-5000
בהצלחה
עוז
תסתכל בגרפים יש שם יותר מטיסה אחת, זה לא משנה מה אורך זמן הטיסה תמיד אני מקבל שיפוע זהה = גם דקה תספיק כדי לקבל מדד טוב, מה שחשוב שאופי הטיסה יהיה זהה - תבדוק בעצמך יש לך בקר של ICEלא ממש - אתה אומר שאפשר למדוד דקה אחת שזה בהחלט נכון אבל תוך כדי הטיסה ולא כשההטסה כולה
- נו באמת! הסוללות מחוברות בטור זה כמו שתגיד לבדוק צריכה על כל תא בנפרד - אני מתייחס לסוללה כ 12 תאים 5000MAH. מנסיון הלוגר מדוייק יותר מאשר המטען"בהחלט נשמע מתאים אבל תזכור שמדובר על צריכה משתי הסוללות ביחד ולא מכל אחת בנפרד..."
עוז
1. זה מה שכתבתי..הכל בסדר.
2. אז מה שאתה אומר זה שלאחר דקת הטסה אתה מכניס לסוללה 960 מיליאמפר ואחרי 3 דקות אתה מכניס קרוב ל 3000 מיליאמפר? בדקת את זה?
נערך לאחרונה על ידי wonderd; 25-11-2011 בשעה 17:21:53.
כן בדוק
דרך אגב הגרפים האלו ישנים - והסטאפ היה עצבני ובזבזני, היום המסוק מכיול שונה (יותר רגוע אבל עדיין חזק מאוד) כדי שהסוללות יספיקו ל 5 דקות והממוצע שלי הוא 700AH לדקה. אני מטיס בדיוק 5 דקות ומטעין 3500-3300MAH כמו שעון
יש נטיה בהתחלה לכייל את המסוק הזה להמון כוח מתפרץ אבל זה לא מחזיק מעמד לאורך זמן למשל בטיקטוק, עדיף לכייל את הבקר ל TIMING נמוך שמושך פחות הספק וכך הכוח רציף מתחילת הטיסה ועד סופה ללא איבודי כוח
נערך לאחרונה על ידי עוז; 25-11-2011 בשעה 18:54:13.
ברשותכם, אני איש של מספרים ולא ספקולציות
נתונים מהיום עם ה TDR
3 טיסות מדודות של 5 וחצי דקות כל אחת (סל"ד ראש 1850 כנהוג במסוק הזה).
טיסה 1,3 רגועה יחסית, הוחזר לסוללות 2800 כלומר כ 510 לדקת טיסה.
טיסה 2 חזקה יותר (אני לא מטיס 3D אבל בוצעה טיסה מהירה יותר עם עבודה בפיצ' גבוה לאורך זמן מה שמאמץ את המנוע יותר וצורך יותר זרם).
הנתונים מהטיסה הזו 3400 כלומר כ 620 לדקת טיסה.
אותו סטאפ, אותן סוללות (טורניגי 5000 40C) כל הטיסות בוצעו באותו סל"ד וב 95% מהזמן באיידל וע"י אותו מטיס.
מסקנה = סגנון הטיסה הוא בעל פרמטר חשוב ביותר.
עכשיו איך הגעתי להערכה של 800?
פשוט מאד, ה TDR הוא לא מדד להשוואה, מדובר במסוק 90 השוקל כ 600 גרם פחות מכל מסוק 90 ממוצע אחר ויש לזה חשיבות מכרעת בנושא צריכת הזרם.
אני לא מטיס 3D ובטיסת 3D צריכת הזרם תעלה לפחות בעוד כ 10%.
המקלט ב TDR שלי מקבל מתח ממקור חיצוני ולא מוזן מהסוללות של המנוע כמו שרוב המטיסים נוהגים לעשות במסוקים.
הנקודה המשפיעה ביותר - סל"ד הראש ב TDR הוא 1850 ולא 2000-2100 כמקובל במסוקי 90 אחרים, יש לזה השלכה רצינית ביותר על צריכת הזרם, לא מאמינים תבדקו.
גם לגודל הלהבים יש חשיבות, 710 צורכות יותר מ 690.
עם אילו זוויות קולקטיב וסייקליק עובדים ועוד...
בשיקלול כולל של כל הגורמים הנ"ל 800MAH לדקת טיסה של מטיס 3D ממוצע עם מסוק 90 זהו נתון הגיוני ביותר למרות שלא ניתן להצביע עליו באופן מוחלט כיוון שהוא משתנה ממטיס למטיס (מטיסים ברמה תחרותית צורכים אף יותר מ 1000 לדקה).
כדאי באמת לבצע את הבדיקה של הצריכה במדידה של יותר מדקת טיסה אבל חשוב ביותר לבצע את הבדיקה בטווח זמן המדמה טיסה בסגנון המטיס ולא סתם טיסה שלא מייצגת.
לפותח השירשור, מכיוון שאני לא מכיר את סגנון ההטסה שלך וגם אם ניקח בחשבון את המספרים הבזבזניים משהו שהעלו פה ציקי ועוז, אז לשאלתך;
ההפרש בין הסוללות הוא 1700 מיליאמפר, מדובר על קיצור של כשתי דקות הטסה. לשיקולך.
lehatis (26-11-2011)